Proiect de lege pentru dezafectarea căii ferate Răzoare-Giurgiului. Florea, ajutat de Florea

13 februarie 2020

Un proiect de lege pentru dezafectarea căii ferate Răzoare-Giurgiului, lucru cerut de primarul Sectorului 5, Daniel Florea, a fost depus la Parlament de deputatul PSD Oana Florea.

dezafectarea căii ferate Răzoare-Giurgiului
FOTO Facebook Oana Florea

”Colegul și prietenul meu, domnul Daniel Florea, primarul Sectorului 5, mi-a cerut sprijinul pentru un proiect de dezvoltare a zonei Ferentari. Mi-a vorbit despre un bulevard nou, drumuri de acces, locuințe sociale, parcuri creative și o mulțime de spații verzi. Am acceptat cu plăcere, bucuroasă să pot contribui la astfel de inițiative care aduc o viață mai bună românilor. Așa că azi am depus la Camera Deputaților un proiect de lege privind transmiterea unor terenuri din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, în domeniul public al statului, respectiv al Consiliului Local Sector 5, și în administrarea Consiliului Local Sector 5. Pentru a putea implementa o serie de proiecte de utilitate publică pe porţiunea dintre pasajul Toporași și pasajul Calor, Consiliul Local al Sectorului 5 are nevoie de transferul terenului cu șina de cale ferată și adiacent acesteia plasat între Gara Progresul și Gara București Vest, din domeniul public al statului aflat în administrarea Ministerului Transporturilor şi concesiunea CNCF CFR – SA în domeniul public al statului, respectiv al Consiliului Local Sector 5, şi în administrarea Consiliului Local Sector 5”, a scris Oana Florea pe contul său de Facebook.

Ea arată că aceste proiecte de utilități publice propun o nouă arteră carosabilă de categoria I pe direcția Nord-Sud, sub forma Bulevardului Rocar, între pasajul Toporași și pasajul Rahova. De asemenea, se intenționează și dezvoltarea de locuințe de necesitate și crearea unor zone HUB – creativ și alte HUB-uri pentru industrii energetice. ”În condițiile în care tronsonul de cale ferată dintre Gara Progresu și Gara București Vest nu mai este funcțional, acest transfer ar degreva CFR Infrastructură de o povară administrativă și ar duce la dezvoltarea zonei adiacente, aducând plus valoare cetățenilor ce locuiesc în Cartierul Ferentari și întregului București”, a mai scris deputatul PSD.

Dezafectarea căii ferate Răzoare-Giurgiului, o inițiativă mai veche

În urmă cu o lună, edilul și-a lăudat proiectul, în pofida faptului că el contravine tendințelor europene în domeniu, care îndeamnă statele membre la decarbonizare și susținerea transportului feroviar.

”Imaginaţi-vă ce ar însemna ca de la Răzoare, şina dezafectată (să fie transformată în şosea) şi să nu mai fie nevoie să treci prin centru ca să ajungi la ieşirea spre Giurgiu. Sunt 7,4 km, acolo e infrastructura gata, pentru că dacă ai făcut ca pe acolo să poată trece trenul, e clar că pot trece şi maşinile.  Doar se scot şinele, se toarnă asfalt şi atât”, spunea Daniel Florea.

Dacă sunteți interesați de mai multe informații privind infrastructura feroviară din România, participați la Conferința Infrastructura Club Feroviar, care va avea loc la Galați în perioada 11-12 martie 2020.