Deutsche Bahn și-a definit strategia pe termen lung: „o cale ferată puternică”

4 iulie 2019

Consiliul de Administrație al gigantului feroviar german Deutsche Bahn a prezentat noua sa strategie privind dezvoltarea companiei.

Strategia a fost prezentată Consiliului de Supraveghere, potrivit unui comunicat de presă al companiei germane. Unul dintre țeluri este respectarea obiectivului climatic în Germania. “Ne angajăm să ne îndeplinim responsabilitățile față de societate”, spune Richard Lutz, CEO DB.

Strategia, numită “Strong Rail”, a fost prezentată Consiliului de Supraveghere într-o ședință extraordinară ce a durat o zi întreagă. În viitor, compania se va concentra pe îmbunătățirea constantă a activității sale principale. “Germania va îndeplini obiectivele climatice numai dacă reușim să mutăm traficul către calea ferată de o manieră masivă în în următorul deceniu”, a declarat directorul DB, Richard Lutz. “Germania are nevoie de o cale ferată puternică: pentru climat, pentru oameni, pentru economie și nu în ultimul rând pentru Europa. DB recunoaște responsabilitatea pe care o avem în societate și ne concentrăm toate eforturile pentru construirea unui sistem feroviar puternic”. Reuniunea extraordinară a Consiliului de Supraveghere a avut loc la Kaiserbahnhof în Potsdam și s-a încheiat marți seara.

La sfârșitul anului trecut, Consiliul de administrație al DB și-a prezentat “Agenda pentru îmbunătățirea serviciului feroviar” care a fost concepută pentru a spori capacitățile, pentru a crește calitatea și punctualitatea și pentru a îmbunătăți satisfacția clienților. Noua strategie generală, „Strong Rail”, va oferi acum un cadru mai amplu care să clarifice ce reprezintă Grupul DB și ce direcție va avea în viitor. Noua strategie vizează principalele obiective de politică privind transportul și climă ale guvernului german.

Potrivit companiei, aceste obiective ambițioase pot fi atinse numai dacă Deutsche Bahn, întreaga industrie feroviară și factorii de decizie politică, adoptă soluții în comun. În lunile următoare vor trebui luate decizii importante pentru punerea în aplicare a acestor proiecte ambițioase, inclusiv în ceea ce privește noul Acord de Performanță și Finanțare (LuFV III), care va intra în vigoare în 2020. Digitalizarea progresivă a rețelei feroviare germane va juca un rol-cheie , în condițiile realizării unor noi linii și modenrizării celor existente.

Transport nepoluant până în 2038

Sprijinit de tehnologia digitală, grupul va urmări în mod constant creșterea în transportul de pasageri și mărfuri în următorii ani. DB va investi zeci de miliarde de euro în trenuri noi și va spori performanța operațională în rețea cu 30%. Numărul angajaților va crește cu 100.000 în următorii ani. Deutsche Bahn a avansat, de asemenea, spre obiectivul său de utilizare 100% de energie regenerabilă, urmând să devanseze țintele stabilite în această direcție în 2038, față de 2050. Strategia de bază a DB-ului “Strong Rail” urmează să înlocuiască strategia DB 2020, intrată în vigoare la începutul actualului deceniu.

Scopul este de a face DB mai robust, mai puternic și mai inventiv.  “Strategia noastră feroviară va oferi direcții pentru acțiunile noastre”, a spus Richard Lutz. “Bineînțeles, este clar că o rețea feroviară puternică trebuie să fie legată de alte moduri de transport și trebuie să aibă o perspectivă internațională, deoarece așteptările clienților noștri de pasageri și de mărfuri nu se opresc la granițele noastre și nu pot fi îndeplinite doar de către intermediul serviciile feroviare. Vom evalua participatiile noastre majore, în funcție de modul în care acestea pot contribui la construirea unui sistem feroviar puternic. DB Schenker (divizia de logistică) întărește afacerile noastre de transport feroviar în Europa și este astfel o parte integrantă a grupului nostru”, spune Lutz.

Mesajele fundamentale ale DB

Obiectivele climatice ale Germaniei pot fi atinse numai prin strategia „Rail Strong”. Aceasta se concentrează pe activitatea principală a DB. Astfel, DB Schenker este privit ca oferind un sprijin esențial DB Cargo pe calea creșterii profitabile. DB Arriva are o relevanță strategică mică pentru construirea unei rețele feroviare puternice și ar trebui, prin urmare, să fie vândută.

  • Transportul pe distanțe lungi își va dubla afacerile. Transportul pe distanțe lungi al DB va înregistra dublarea numărul de pasageri la peste 260 de milioane pe an. Acest lucru se va face cu un efort enorm, dar adăugarea de conexiuni mai directe și trenuri mai frecvente va contribui la atingerea acestui obiectiv. Peste 30 de orașe mari se vor bucura de conexiuni de două ori pe oră între orașele din Germania.
  • DB va adăuga un miliard de noi pasageri regional și local.
  • DB Cargo își va majora volumul traficului feroviar în Germania cu 70%.
  • DB va colabora cu guvernul german pentru extinderea capacității rețelei feroviare cu 30%.
  • DB va intra într-o nouă eră cu Digital Rail.
  • Stațiile DB vor deveni hub-uri pentru mobilitatea de ultimă oră.
  • DB va angaja 100.000 de angajați noi în următorii ani.
  • DB va avea mai multe trenuri și va oferi mai multe conexiuni decât oricând.
  • DB va colabora, de asemenea, cu organismele clientului pentru a moderniza aproape 1000 de trenuri în transportul regional și local, permițându-le să transporte până la 12% mai mulți pasageri.