Deutsche Bahn reia planurile de a privatiza partial Arriva si Schenker

Holdingul feroviar german ia in considerare reluarea planurilor de a vinde o cota mica de actiuni din subsidiarele sale internationale Arriva (transport de pasageri) si Schenker (divizia de logistica). Ideea a fost reluata cu scopul de a obtine fonduri suplimentare atat de necesare investitiilor in modernizarea sistemul national de transport feroviar.

“In urmatoarele luni vom discuta intens daca reluam planurile de lansare a unei oferte publice initiale (IPO)”, a precizat pentru presa germana Richard Lutz, presedintele executiv al Deutsche Bahn. Tot el a adaugat ca decizia finala depinde si de viziunea guvernului federal german.

Lutz s-a aratat recunoscator fata de sustinerea primita din partea coalitiei de la guvernare, condusa de catre Cancelarul german, Angela Merkel, sustinere potrivit careia caile ferate trebuie dezvoltate pentru a obtine o scadere a nivelului de dioxid de carbon. In ultimii doi ani, transportul feroviar din Germania a beneficiat extrem de sprijinul paturii politice.

Reamintim ca in 2016 Deutsche Bahn a amanat ideea privatizarii partiale a filialelor internationale Arriva si Schenker, dupa ce Marea Britanie si-a anuntat intentia de a iesi din Uniunea Europeana.

Se pare ca acum, in 2018, holdingul german revine asupra acestei decizii.

Desi in septembrie Deutsche Bahn a primit, din partea Trezoreriei germane, fonduri in valoare de 1 miliard de euro pentru achizitia de noi trenuri de mare viteza si pentru modernizarea parcului existent, pe partea de infrastructura compania continua sa inregistreze datorii.

Nivelul acestora se apropie de 20 miliarde de euro, iar nevoia de a investi in infrastructura feroviara este acuta.

“Este clar ca avem nevoie sa investim mai mult pentru a moderniza infrastructura feroviara germana”, declara Richard Lutz amintind si de desele intarzieri si anulari ale trenurilor, cauzate in principal de parcul de material rulant vechi si de anumite constrangeri impuse de capacitatea infrastructurii feroviare.

Divizia de logistică Schenker are un profit bun, de 16 miliarde de eur, ceea ce inseamna mai mult decat o treime din vanzarile holdingului DB. In plus, Schenker, alaturi de Arriva realizează profituri de incredere. Arriva genereaza venituri de peste cinci miliarde de euro. In schimb, activitatea nationala pe caile ferate a avut probleme in Germania de ani de zile, in special in transportul feroviar de marfa.

Pe primele sase luni din 2018, Deutsche Bahn a inregistrat o crestere a veniturilor de 2,3%, acumuland 21,6 miliarde de euro, insa profitul operational a scazut cu 17,5% avand o valoare de 974 milioane euro.