La 14 septembrie 2016, directorul executiv al Deutsche Bahn, Rüdiger Grube, si Ministrul Transporturilor, Alexander Dobrindt, au prezentat in Berlin trenul ICE 4, noul tren pentru distante lungi al Deutsche Bahn. Acesta este primul tren de mare viteza din Europa care va avea o faza introductorie care va dura mai multe luni inainte de a fi introdus in serviciu regulat in decembrie 2017.
Trenul a rulat deja 250.000 de km ca test in cadrul proiectului. In faza de introducere, care va incepe spre sfarsitul toamnei, doua trenuri ICE 4 vor fi folosite ocazional pe linia Hamburg–Hanovra–Nuremberg–Munchen. Trenul ICE 4 va fi aprobat in baza noilor proceduri intrat in vigoare in Germania, conform carora standardele tehnice sunt valabile pe o perioada de 7 ani.
DB si Siemens estimeaza ca aprobarea va fi data la timp pentru faza initiala. Siemens este contractorul general pentru trenurile ICE 4 si este responsabila cu procesul de aprobare. Bombardier Transportation contibuie cu o cota de furnizare de 30%.
DB a comandat livrarea primelor 130 de trenuri din totalul de aproape 300 de trenuri incluse in contractul cadru semnat cu Siemens in mai 2011. Cu o valoare de 5,3 miliarde de euro, aceasta este cea mai mare investitie in material rulant din istoria Deutsche Bahn.