spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Deutsche Bahn Cargo si-a modernizat parcul de locomotive diesel electrice LDE 2100CP

În luna mai 2022, societatea Deutsche Bahn Cargo a dotat ultima locomotivă de 2100CP cu Instalația de reducere a mersului în gol al motorului diesel de tracțiune (a treia sursă de energie) într-un proces de modernizare a parcului de locomotive diesel electrice început în 2018.

Această modernizare aduce companiei numeroase beneficii prin economisirea combustibilului, a uleiului, reducerea uzurii motorului diesel de tracţiune, a serviciilor auxiliare şi implicit a cheltuielilor cu mentenanţa.

„Iancu de Hunedoara” – foto de Tuca Adrian Florin

Economia de motorină obținută, spre exemplu, în anul 2021 a fost de peste 250t, reducând plouarea mediului cu 668t CO2, iar timpul de funcționare a motorului diesel de tracțiune s-a redus cu cca 50%.

În plus, DB Cargo Romania a instalat pe respectivele locomotive un sistem electronic, automat, de diagnoză care supraveghează funcţionarea tuturor structurilor, echipamentelor, instalaţiilor vechicului feroviar motor şi în premieră monitorizează şi cuzineţii de sprijin ai motoarelor electrice de tracţiune. De asemenea, o serie de parametri tehnici şi economici importanţi precum energia consumată în regimul de tracţiune şi de serviciile auxiliare, sunt înregistraţi şi transmişi online pe un server.

Datorită modalităţii de transmitere a datelor, operatorul are acces în timp real la vehiculele dotate cu aceste sisteme, putând ţine sub observaţie atât starea tehnică a acestora cât şi modul în care personalul de locomotivă îşi realizează îndatoririle de serviciu.

Un alt avantaj de care DB Cargo se bucură este faptul că sistemul are capacitatea ca în cazul în care apare un defect să transmită automat un e-mail la operator, precum şi să afişeze pe display avaria în timp real.

Astfel, având toţi parametrii afişaţi pe un ecran în postul de conducere, mecanicul se poate concentra în mod deosebit asupra siguranţei circulaţiei.

„Vlad Tepes” – poza de Alex Grama

Un aspect remarcabil este faptul că datorită acestor rezultate obţinute în ultimii ani folosind sistemele la LDE de 2100CP, începând din 2020 s-au experimentat cele două instalaţii şi la un nou tip de locomotivă diesel electrică de 3000CP-BR232, numită popular ” LUDMILLA”, dotarea acesteia începând din 2021.

Pe această cale, TEHMIN-BRAŞOV mulţumeşte partenerului Deutsche Bahn Cargo că a făcut un pas mare către digitalizare, protecția mediului şi îmbunătățirea climatului de lucru al personalului de locomotivă, că a avut încredere şi a aplicat soluţiile tehnice realizate de firma noastră, soluții care sunt în concordanță cu prevederile ESG

Ultimele Articole