spot_img
marți, mai 17, 2022
spot_img

Despăgubirile pentru un automotor Siemens Desiro distrus, pe lista pierderilor în falimentul City Insurance

Pierderile marcate în falimentul companiei de asigurări City Insurance ating un milion de euro. Cel puțin până acum.

Pierderile marcate în falimentul companiei de asigurări City Insurance ating un milion de euro. Aceasta cel puțin până acum, fără a lua în calcul garanții de bună execuție emise de compania de asigurări falită pentru contractorii CFR și care ar trebui executate în perioada următoare.

Potrivit tabelului creditorilor companiei, lista acestora include două companii de cale ferată, și anume CFR SA și CFR Călători, dauna cea mai mare urmând să fie înregistrată de a doua companie.

CFR Călători figurează cu o creanță de 4,07 milioane lei, care îi conferă 0,43% din voturi. Ponderea votului CFR Călători în total e mică deoarece suma totală a creanțelor atinge nouă miliarde de lei.

În total, companiile de cale ferată au creanțe de 4,83 milioane lei, potrivit calculelor făcute de Club Feroviar pe baza datelor disponibile la acest moment.

De unde vin milioanele datorate CFR Călători. „Este vorba de o daună pe un RCA a unei persoane fizice care a lovit un automotor Siemens Desiro la o trecere de cale ferată. CFR Călători s-a îndreptat asupra acestuia și s-a ajuns astfel la societatea de asigurare”, explică o persoană care știe cazul.

În rest, mai toate regionalele au câte o mică sumă de recuperat de la City Insurance. Acestea sunt (fără CFR Călători Iași):

  • CFR Brașov cu 228,9 mii lei
  • CFR Galați cu 14,37 mii lei, fără drept de vot (creanță condiționată de o decizie a instanțelor de judecată)
  • CFR Călători București 52,78 mii lei
  • CFR Călători Craiova 70,43 mii lei
  • CFR Călători Cluj 161,53 mii lei
  • CFR Călători Timișoara 47,56 mii lei
  • CFR Călători Galați 22 mii lei
  • CFR Călători Brașov 6 mii de lei

În cazul CFR Călători, sumele par a proveni, cel mai probabil, din daune provocate materialului rulant de persoane ce aveau o asigurare emisă de către City Insurance.

Șansele de recuperare par a fi însă minime. Creanțele companiilor de cale ferată sunt mici și se găsesc în grupa a II-a de prioritate.

O cunoștință veche a companiilor de cale ferată: CITR

Vineri, pe 6 mai, a avut loc prima Adunare Generală a Creditorilor City Insurance, organizată de lichidatorul desemnat de instanță, Casa de Insolvență Transilvania (CITR). Printre altele, au fost votate componența Comitetului Creditorilor și oferta financiară a lichidatorului.

CITR, lichidatorul judiciar al companiei City Insurance, va încasa 250.000 de lei lunar sub formă de onorariu. De asemenea, lichidatorii vor încasa și 1% plus TVA din orice vânzare de active. Aceasta este una dintre deciziile votate de prima Adunare a Creditorilor City Insurance, care a avut loc vineri, pe 6 mai. Tot cu această ocazie a fost votată și componența Comitetului Creditorilor, organismul care gestionează practic insolvența. CITR a fost confirmat ca lichidator cu 64,5% din voturi, în timp ce onorariul lor (oferta financiară) a primit 55,27% din voturi.

CITR se ocupă și de concordatul CFR Marfă și prin compania apropiată Eurosmart și de falimentul CET Arad din care CFR Marfă a pierdut bani buni.

Practic, CET Arad Eurosmart nu a contestat un plan de reorganizare ce prevedea zero lei restituiți companiei feroviare de stat, iar CITR împreună cu CFR Marfă nu au contestat planul de reorganizare al CET Arad.

După cum a scris aici Club Feroviar, administratorul concordatar CITR a cauzat prin inacțiunea sa și nerespectarea obligațiilor legale daune de 59 de milioane de lei companiei CFR Marfă, creditor al CET Arad, aflată la rândul ei în reorganizare. CET Arad are ca administrator Eurosmart, firmă care doar pe hârtie diferă de CITR. La Arad insolvența a fost începută sub denumirea de CITR, filiala Timiș, iar o decizie a Tribunalului Caraș Severin lua act de schimarea denumirii CITR Timiș în Eurosmart Timiș.

Ultimele Articole