spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Uniunea Europeană critică deschiderea podului Rusia-Crimeea pentru traficul feroviar

Uniunea Europeană a criticat dur deschiderea podului Rusia-Crimeea, cea mai lungă construcție de acest fel din Europa, pentru traficul feroviar.

deschiderea podului Rusia-Crimeea

Podul, pe care presa rusă îl numeşte „construcţia secolului” măsoară 19 kilometri lungime şi a costat 3,7 miliarde de dolari.

Construcţia podului a fost una foarte controversată întrucât Peninsula Crimeea a fost ocupată de Rusia în 2014, iar Ucraina este de părere că acest pod reprezintă o încălcare a legilor internaţionale. Prima persoana care l-a traversat a fost chiar preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, în postul de conducere al unui tren de pasageri.

„Rusia a terminat construcția secțiunii feroviare a podului Kerci și a deschis traficul feroviar spre Peninsula Crimeea fără acordul Ucrainei. Acest lucru reprezintă o nouă încălcare de către Rusia a suveranității și integrității teritoriale a Ucrainei”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Construcția inginerească traversează strâmtoarea Kerci și este deja accesibilă traficului rutier, încă de anul trecut. Lucrările necesare pentru ca podul să poată fi traversat și de trenuri au durat patru ani de zile.

Declarațiile lui Putin la deschiderea podului Rusia-Crimeea

Aceasta este prima cale ferată ce leagă Crimeea de Rusia continentală. ”Este un eveniment plăcut și foarte important pentru Crimeea, pentru sudul Rusiei și pentru întreaga noastră țară”, a spus Vladimir Putin la inaugurare.

Primul tren de călători a plecat luni din Sankt Petersburg, iar drumul durează 43 de ore și jumătate până la Sevastopol, în Crimeea. Trenul face 70 de minute de la Bagerovo, în Crimea, până la Taman Pass, în Rusia continentală (42 km). A fost introdus și un tren direct Simferopol – Moscova, distanță de 1.995 km parcursă în 34 de ore.

Rusia estimează că trenurile care leagă Simferopol de Moscova, respectiv Sankt Petersburg, vor transporta 14 milioane de pasageri în 2020.

Ultimele Articole