Defecțiuni și deraieri la STB, în câteva ore. Vârsta tramvaielor își spune cuvântul

11 ianuarie 2021

Mai multe defecțiuni și deraieri la STB au avut loc luni în numai câteva ore. De vină sunt vechimea mare a tramvaielor și lipsa de investiții în modernizarea căii de rulare.

Deraiere de azi de la Ziduri Moși. FOTO Adrian Constantin Zofei

Toate evenimentele au fost semnalate în timp real pe contul oficial de Twitter al Societății de Transport București, iar Club Feroviar vi le prezintă în ordine cronologică.

La ora 8,30, liniile 14, 36, 46 și 55 au fost blocate pe Șoseaua Pantelimon, în stația Bulevardul Chișinău, din cauza unui utilaj de deszăpezire rămas defect pe linia de tramvai. Blocarea a durat 35 de minute, iar la ora 9,05 s-a reluat circulația în condiții normale.

Zece minute mai târziu, a apărut o altă problemă, care de această dată reflectă vechimea parcului de tramvaie al STB. Linia 40 a fost blocată pe Calea Călărași, după stația Delea Veche, pe sensul spre Piața Sfânta Vineri, din cauza defectării unui tramvai. În acest caz, blocarea a durat 45 de minute, iar circulația tramvaielor s-a reluat la 10,00.

În jurul orei 10,30 are loc o altă defecțiune la un tramvai, ceea ce a dus la blocarea liniilor 1, 8, 11 și 25 pe Șoseaua Progresului, după intersecția cu Bulevardul Timișoara, pe sensul spre Șoseaua Viilor. De această dată, lucrurile au revenit rapid la normal, în doar cinci minute.

La ora 13,40 se produce prima deraiere, din cauza căreia liniile 14 și 36 sunt blocate în zona Șoseaua Pantelimon/Bulevardul Ferdinand, pe sensul spre Zona Industrială Pipera. După 20 de minute, la ora 14,00, circulația se reia în condiții normale.

O a doua deraiere are loc la ora 14,15, fapt pentru care linia 21 este blocată în zona Șoseaua Colentina/ Strada Ziduri Moși, pe sensul spre Faur. De această dată, blocarea durează mai mult, 50 de minute, iar abia la ora 15,05 se reia circulația.

Între timp, la ora 14,30 are loc o nouă defectare a unui tramvai, din cauza căreia liniile 23 și 27 sunt blocate pe Bulevardul Mărășești, la Pasajul Mărășești, pe sensul spre Piața Unirii. După 10 minute, la 14,40, se reia circulația.

De ce se produc atâtea deraieri la STB? Gabriela Firea nu a modernizat niciun metru de linie

deraieri la STB tramvai nou în București covid în microbuze licitația pentru tramvaie autobuze pe linia de tramvai investiții în linii de tramvai STB după 15 mai reorganizarea companiilor municipale mai puține tramvaie în București Gabriela Firea și Traian Băsescu Firea îi dă replica lui Ludovic Orban transport public gratuit licitația pentru tramvaie tramvaie turcești la BucureștiAvem parte de atât de multe deraieri ale tramvaielor aparținând Societății de Transport București din cauza faptului că fosta administrație a Capitalei, condusă de Gabriela Firea, nu a modernizat nici măcar un metru din calea de rulare.

Pe multe artere, inclusiv în zone centrale și semicentrale, deraierile sunt la ordinea zilei, din cauza stării dezastrouase a infrastructurii. Bulevardul Basarabia, Bulevardul Chișinău, Bulevardul Dimitrie Pompeiu (în zona clădirilor de birouri din Pipera) sau Calea Călărașilor sunt doar câteva exemple de zone unde tramvaiele circulă cu viteză redusă, iar vatmanii stau permanent cu frica-n sân ca nu care cumva să deraieze.

CITEȘTE și VIDEO FOTO Ce a făcut Gabriela Firea pentru tramvaie. În trei ani nu s-a modernizat un metru de linie

Vechimea parcului de tramvaie este una venerabilă

deraieri la STBÎnsă în cursul zilei de luni nu au avut loc numai deraieri, ci și defectări ale tramvaielor STB. Dacă în primul caz vina aparține aproape exclusiv infrastructurii proaste, în cel de-al doilea evenimentele sunt imputabile materialului rulant, mai exact vechimii acestuia.

Aproximativ 80% dintre tramvaiele care circulă pe șinele din Capitală, şi care transportă zilnic mii de oameni, au peste 30 de ani vechime. Unele chiar peste 40, dacă ne referim la tramvaiele Tatra, produse în Cehoslovacia, care încă mai circulă pe artere cum ar fi Calea Giulești (linia 44).

Semne bune anul are, pentru a scăpa de deraieri la STB

noile tramvaie Bucur LF tramvai Bucur LFTot răul e spre bine, cum spune românul. Și asta pentru că 2021 va fi anul crucial pentru parcul de tramvaie al Societății de Transport București.

La nivelul Municipalității se pregătește semnarea a două contracte pentru achiziția de tramvaie noi, la care licitațiile s-au încheiat. Astfel, primul tramvai nou în București ar putea fi livrat la mijlocul lunii martie, iar până la finalul primului mandat de primar al lui Nicușor Dan, pe șinele din Capitală vor circula 200 de vehicule noi, de producție românească.

În perioada imediat următoare vor fi semnate contractele cu Astra Vagoane Călători Arad și cu Electroputere VFU Pașcani, societăți românești care au câștigat licitațiile organizate de Primăria Municipiului București, respectiv Societatea de Transport București.

De asemenea, pe linia de producție de la uzina de Reparații Atelierele Centrale a STB se află un tramvai Bucur LF, primul după 2016. Și el ar putea fi gata în curând, așa că momentul în care vom avea mai puține defectări și deraieri la STB nu e chiar atât de îndepărtat.