Club Feroviar vă prezintă în exclusivitate imagini cu deraierea tramvaiului Imperio, care s-a produs luni seara la capătul de linie de la gara Progresul.
Accidentul a fost anunțat printr-o postare de pe contul oficial de Twitter al Societății de Transport București: ”Liniile 7 și 25 – blocate pe Șos. Giurgiului, la plecarea de la capătul de linie CFR Progresul. Cauza: deraiere. Tramvaiele circulă deviat, spre Zețari”. Ulterior, STB a revenit cu o nouă postare: ”Liniile 7 și 25 funcționează normal pe Șos. Giurgiului, la CFR Progresul. Blocare și deviere: 75 de minute (16:45-18:00)”.
Sindicatul Transportatorilor București (condus de Vasile Petrariu, un apropiat al fostului primar general Gabriela Firea și fost consilier general din partea PSD) s-a grăbit să se antepronunțe asupra cauzelor accidentului, lansând un atac la adresa actualei conduceri a STB: ”Nu există o preocupare a conducerii STB SA în ceea ce privește calitatea transportului public. Dificultățile pe care le avem în aprovizionarea cu piese pentru reparații, infrastructura distrusă, se văd zilnic în traseu, în numărul mare de evenimente, de deraieri și de defecte. Încă se descompletează unele vehicule pentru a se pune piesele pe altele. Se pare că aceste lucruri nu interesează pe nimeni. Noi am sesizat, avem adrese, în toate discuțiile pe care le-am avut cu această conducere a societății am atras atenția, am spus de problemele acestea. Dar directorul general nu a făcut nimic, absolut nimic!”, a scris, pe site-ul oficial, liderul sindical Vasile Petrariu.
Deraierea tramvaiului Imperio, din cauza vitezei mari
Directorul general al STB, Adrian Criț, a dezvăluit însă pentru Club Feroviar adevărata cauză a deraierii tramvaiului Astra Imperio.
Ei bine, la momentul ieșirii din curba de la bucla de întoarcere, tramvaiul avea o viteză prea mare, de 19 km/oră, fapt ce a provocat ieșirea de pe șine a vehiculului, în partea din spate. De fapt, momentul accidentului poate fi văzut și în filmarea alăturată, obținută în exclusivitate de Club Feroviar.