Lucrările de reparații necesare după deraierea din tunelul Gothard din Elveția, de pe 10 august, a unui tren de marfă, vor dura mai mult decât fusese estimat inițial, și anume până în luna septembrie a anului viitor.
Această nouă estimare a fost făcută publică, printr-un comunicat, de compania elvețiană de căi ferate CFF, în contextul în care calea de rulare trebuie înlocuită integral pe o distanță de 7 km. Potrivit informațiilor disponibile în momentul de față, remedierea pagubelor va costa între 100 și 130 milioane de franci elvețieni.
Responsabilii CFF precizează că studiază soluțiile posibile pentru accelerarea lucrărilor, pentru ca circulația trenurilor să se reia cât mai curând prin cel mai lung tunel feroviar din lume.
De la deraierea de pe 10 august, CFF a accelerat ritmul lucrărilor în tunelul de bază Saint-Gothard. În fiecare zi, până la 80 de angajați ai CFF și ai altor companii lucrează intens în tunel, în condiții dificile. De la finele lunii septembrie, unele trenuri de călători pot să traverseze din nou tunelul în weekend.
Multe echipamente feroviare trebuie înlocuite după deraierea din tunelul Gothard
În afară de schimbarea șinelor pe o distanță de 7 km, este nevoie și de înlocuirea a peste 20.000 de semitraverse, a dalelor de beton pe care sunt fixate, a două macazuri și a altor multe echipamente esențiale pentru siguranța feroviară. În atari condiții, CFF estimează că cele două tuneluri de la Saint-Gothard nu vor putea fi utilizate integral decât în luna septembrie 2024.
Cel mai lung tunel feroviar din lume, Gotthard, cu o lungime totală de 57 km a fost afectat grav după deraierea, pe 10 august 2023, a 23 de vagoane din compunerea unui tren de marfă. Inițial, compania elvețiană de căi ferate spera că trenurile își vor relua circulația pe 16 august, la nici o săptămână după gravul accident feroviar. Acest lucru nu a fost însă posibil, așa cum am arătat mai sus, din cauza daunelor mult mai mari decât se prevăzuse.
Tunelul elvețian a fost gata în 2016, după 17 ani de muncă și investiții de 12 miliarde dolari. La ceremonia de inaugurare au fost prezenți politicieni de prim rang la vremea respectivă: cancelarul german Angela Merkel, președintele francez François Hollande și premierul italian Matteo Renzi.