vineri, iunie 28, 2024
spot_img

Politica struțului după deraierea de la Roșiori: Grindeanu ca Drulă și Preoteasa ca Vizante

Deraierea de la Roșiori de luni dimineață a reeditat o mai veche meteahnă a conducerii Ministerului Transporturilor în situații în care nu este vorba de semnare de contracte sau tăieri de panglici, și anume politica struțului. În cele ce urmează, vom arăta câteva similitudini între Sorin Grindeanu și Cătălin Drulă, pe de o parte, și Traian Preoteasa și Ovidiu Vizante, pe de altă parte.

Accidente feroviare la Gugești biroul șefului CFR SA Grindeanu scumpește biletele de tren Complexul Astoria Snagov majorarea prețului la motorină conducerile companiilor feroviare de stat Rotația cadrelor la CFR SA Barometrul vizibilității miniștrilor schimbarea conducerilor companiilor feroviareLa mai bine de 24 de ore după ce la Roșiori Nord era cât pe ce să se producă o catastrofă similară celei din Grecia de pe 28 februarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nicio reacție în spațiul public.

Altfel, atunci când vine vorba de semnări de contracte sau (mai rar) tăieri de panglici la proiecte de infrastructură (mai ales rutieră), vicepremierul este foarte activ pe pagina sa de Facebook. Acum, tăcere totală. Nemaivorbind de faptul că producerea unui accident feroviar de o asemenea gravitate ar fi impus prezența ministrului la fața locului. Până la Roșiori nici măcar nu trebuia să meargă cu trenul – mijloc de transport care îi displace profund, având în vedere că într-un an și aproape patru luni de când este în funcție nu a făcut nicio deplasare feroviară – se putea duce cu mașina.

Cătălin Drulă, în opoziție: ”Sorin Grindeanu e de negăsit”

Atitudinea actualului ministru al Transporturilor (dar și a șefului CFR Călători, Traian Preoteasa) a fost criticată luni seara, pe pagina sa de Facebook, de predecesorul său Cătălin Drulă: ”Azi dimineață a avut loc un accident feroviar: un tren de persoane s-a lovit cu un marfar. Directorul CFR Călători a încercat inițial să mușamalizeze accidentul, apoi a dat declarații contradictorii în care a prezentat diferite variante ale realității. Îi cer ministrului Sorin Grindeanu să dea explicații: ce s-a întâmplat la locul accidentului și ce măsuri s-au luat după acest accident”. În înregistrarea video care însoțește postarea, Drulă spune despre Grindeanu că ”este de negăsit”.

Și Cătălin Drulă a fost de negăsit când era la putere

Acum, Cătălin Drulă este în opoziție, însă cu totul altfel a reacționat atunci când era ”la butoane”. În iulie 2021, la Fetești s-au produs două deraieri ale unor trenuri de marfă într-un interval de 24 de ore, fapt ce a blocat total circulația trenurilor pe Magistrala 800 București-Constanța.

Așa arată ”peronul” pe care au fost nevoiți să coboare oamenii la Fetești în 2021

Imediat după a doua deraiere, transbordarea în stația Fetești a călătorilor aflați deja în parcurs (printre care și subsemnatul) s-a făcut într-un mod execrabil, în disprețul total al responsabililor CFR Călători, după cum am scris la vremea respectivă. Nici ministrul Cătălin Drulă și nici șeful de la acea vreme al CFR Călători, Ovidiu Vizante, nu s-au dus la fața locului. Mai mult, Cătălin Drulă nu numai că nu s-a dus la locul accidentului, dar pentru el accidentele nici măcar nu au existat, din moment ce pe contul său de Facebook, mediul său preferat de comunicare nu a apărut mai bine de 48 de ore nicio referire la cele două deraieri de la Fetești.

Abia la o săptămână după producerea accidentelor feroviare ministrul a ieșit public și a tunat și fulgerat la adresa operatorilor care nu respectă normele de siguranță feroviară. Operatorul Tim Rail Cargo a rămas atunci fără certificatul unic de siguranță. La adresa CFR Călători nu s-a luat acum o măsură similară.

Și tot după o săptămână, un alt incident avea să zguduie conducerea CFR Călători: trenul cu copii lăsat în câmp la Fundulea o noapte întreagă. Conducerea operatorului feroviar de stat a fost zguduită doar la nivel mediatic, căci Cătălin Drulă nu numai că nu l-a demis pe Ovidiu Vizante, ba chiar i-a prelungit ulterior mandatul.

Traian Preoteasa a rămas la conducerea CFR Călători după deraierea de la Roșiori

noul Consiliu de Administrație al CFR Călători trenuri MAV în RomâniaȘi acum, Traian Preoteasa este bine-mersi la conducerea CFR Călători după deraierea de la Roșiori Nord. Asta cu toate că mințit și a încercat să ascundă faptul că de fapt IR 1822 a tamponat marfarul DB Cargo Romania, așa cum a dezvăluit în premieră Club Feroviar, fapt confirmat ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.

Metehnele vechi dispar greu de la Ministerul Transporturilor. Indiferent de partidul aflat la conducere. Just for the record: Cătălin Drulă și Ovidiu Vizante erau de la USR, Sorin Grindeanu e prim-vicepreședinte al PSD, iar Traian Preoteasa a fost numit în funcție la propunerea PNL.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole