sâmbătă, februarie 17, 2024
spot_img

EXCLUSIV. Deraierea de la Leu: mecanicul și IDM vor mai da declarații la AGIFER

Deraierea de la Leu de săptămâna trecută a dat peste cap, timp de patru zile, traficul feroviar pe una dintre cele mai importante magistrale. Imediat după producerea accidentului, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a deschis o anchetă care în final va stabili cauzele acestui eveniment.

Directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, a refuzat, așa cum era și normal, să se antepronunțe asupra cauzelor care au stat la baza producerii deraierii trenului operat de Global Rail Solutions. El a precizat că, în momentul de față, sunt luate în calcul mai multe variante, care vor fi eliminate pe rând, până va rămâne cea care poate fi demonstrată indubitabil, în urma finalizării investigației. Raportul final al investigației va fi publicat, așa cum prevăd normele europene în domeniu, peste un an.

Până acum, a declarat Laurențiu Dumitru pentru Club Feroviar, au fost făcute verificările la fața locului, la linii și instalații, precum și la vagoane. ”În perioada următoare vom face probe și încercări la vagoane, le vom trimite la cântărit și se vor efectua și alte verificări specifice”, a precizat șeful AGIFER.



Mecanicul, IDM și alți feroviari au dat declarații la AGIFER

Totodată, specialiștii AGIFER au luat declarații la fața locului de la mecanicul de locomotivă, de la șeful de tren, de la impiegații de mișcare din stația CF Leu și de la toți cei implicați în circulația feroviară din zonă.

”Trebuie să precizăm faptul că ancheta noastră acționează separat de ancheta penală. De aceea, inclusiv declarațiile date către noi de mecanic nu ajung la Parchet. În consecință, mecanicul, dar nu numai el, toți cei implicați pot fi mai relaxați atunci când vorbesc cu inspectorii noștri decât atunci când dau declarații în fața procurorilor”, a spus Laurențiu Dumitru.

Directorul general al AGIFER a precizat că mecanicul de locomotivă va mai fi chemat să dea declarații, în funcție de elementele din anchetă care vor mai apărea pe parcurs. La fel se va întâmpla și cu toți ceilalți feroviari, de la operator sau de la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, care vor putea lămuri anumite aspecte. ”Este posibil să mai fie chemați și alții să dea declarații”, a mai spus directorul general al AGIFER.

Mecanicul de locomotivă al trenului Global Rail Solutions este un bărbat de 58 de ani din comuna Galicea Mare, după cum au precizat reprezentanții IPJ Dolj.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Laurențiu Dumitru: ”Este un accident feroviar grav”

Deraierea de la Leu incidentul feroviar de la Sighișoara investigarea accidentelor feroviare
Directorul AGIFER, Laurențiu Dumitru

Club Feroviar l-a întrebat pe Laurențiu Dumitru și cum califică gravitatea deraierii de la Leu din dimineața zilei de 16 ianuarie.

”Din punctul de vedere al pagubelor, la o primă evaluare ar trece de limita unui accident feroviar grav, de două milioane de euro. Au fost distruse trei aparate de cale, calea de rulare pe o distanță de 300 de metri, linia de contact, un stâlp, au fost avariate mai multe vagoane. Este un accident feroviar grav”, a spus directorul general al AGIFER.

Estimarea pagubelor rezultate în urma accidentului feroviar o va face fiecare în parte – operatorul Global Rail Solutions în ceea ce privește materialul rulant și CNCF CFR SA în privința elementelor de infrastructură.

Deraierea de la Leu a blocat patru zile circulația pe M100

Marți, 16 ianuarie 2024, în jurul ore 01:30, la intrarea în stația CF Leu, nouă vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat, iar alte două s-au răsturnat, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Ca urmare a deraierii, a fost afectată linia pe ambele fire de circulație (300 m), au fost avariate trei aparate de cale și a fost rupt un stâlp al liniei de contact. Trenul, care aparținea operatorului privat de marfă Global Rail Solutions, avea în compunere 35 de vagoane încărcate cu cereale și circula în relația Salonta – Roșiori Nord.

Abia sâmbătă dimineață, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că, începând cu ora 09:55, traficul feroviar a fost reluat în condiții de siguranță între Craiova și Caracal. Circulația trenurilor este operațională pe ruta directă Craiova – Caracal, cu mențiunea că în zona stației CF Leu traficul feroviar se desfășoară pe un singur fir de circulație, deoarece intervențiile în zona deraierii sunt încă în desfășurare.

În cele patru zile de după deraiere, până sâmbătă dimineață, trenurile de călători au fost direcționate pe ruta ocolitoare Craiova-Piatra Olt-Caracal (linie simplă neelectrificată), cu tracțiune diesel, sau s-a asigurat transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile de cale ferată Craiova – Caracal și retur.

Ultimele Articole