spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Regionala Constanța lansează lucrări pentru repararea liniei distruse de deraierea de la Dorobanțu

Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să înceapă lucrări de reparații la linia distrusă de deraierea de la Dorobanțu de luna trecută.

deraierea de la Dorobanțu

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Înlocuire traverse din beton pe linia I 800 București-Constanța, între stațiile Dorobanțu-Basarabi”.

Valoarea totală estimată a contractului ce se dorește a fi încheiat este de 6,3 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 1,3 milioane de euro.

Lucrările presupun înlocuirea traverselor necorespunzătoare din beton precomprimat și din lemn special de pod, afectate de material rulant deraiat, cu material similar nou și executarea lucrărilor la instalațiile SCB și LC afectate, pe linia I 800 București-Constanța, între stațiile Dorobanțu-Basarabi, în scopul readucerii căii în regim normal de funcționare și al eliminării restricției de viteză existente. Durata de execuţie este de maximum 90 de zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor.



Condiții de participare la licitație

Pentru participarea la licitație, ofertantul va declara în DUAE lucrări similare realizate într-o perioadă care acoperă cel mult ultimii cinci ani de zile, în valoare de minimum 6.300.000 lei fără TVA, la nivelul a maximum două contracte.

Valoarea garanției de participare este de 63.000 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 6 septembrie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 6 ianuarie 2022.

Deraierea de la Dorobanțu, urmată de cea de la Fetești

Pe 20 iulie, între stațiile Dorobanțu și Basarabi s-a produs o deraiere gravă a unui tren de marfă. O piesă de la un vagon al unui tren de marfă a căzut pe schimbătorul 22 stația CFR Dorobanțu km 198+800 Magistrala 800, ceea ce a antrenat deraierea trenului în cauză. Trenul a mers până la 203+900, adică 5 km. Multe traverse și dispozitive DAM de pe schimbătorii de cale și din capul Y al stației Dorobanțu au fost distruse și la fel multe traverse de pe podul feroviar de la km 201+ 400.

A doua zi, un alt tren de marfă a deraiat la intrarea în stația Fetești, blocând complet circulația pe M800. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole