spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

Depunerea ofertelor la modernizarea Timișoara – Arad, amânată

CFR a amânat până pe 6 decembrie termenul de depunere a ofertelor pentru două loturi de cale ferată, și anume Timișoara – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad.

Decizia amânării a fost comunicată în data de 26 octombrie. Stabilirea unui nou termen vine după ce recent CFR a suspendat și licitația pentru sectoarele de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara.



Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,4 miliarde lei pentru Timișoara – Ronaț și 2,4 miliarde lei pentru Ronaț – Arad.

Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent

  1. Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218) de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X statia Timisoara Est pana la semnal cap Y, viitoarea ramificatie Ronat Triaj.
  2. Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”: de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D) la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri.
  3. Detaliile de mai jos sunt comune ambelor loturi. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu cu adâncimi între 0 și 8 metri.
  4. Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include: • Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; • Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; • Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; • Dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; • Ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; • Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); • Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; • Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); • Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; • Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

 

 

 

 

 

Ultimele Articole