spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

Porr Construct a început demolarea podului de la Grădiștea construit în anii 80

După ce au obținut autorizație de construcție, austriecii de la Porr Construct au început demolarea podului de la Grădiștea construit în anii 80.

demolarea podului de la Grădiștea
FOTO România Feroviară

”(…) a început să fie pus la pământ bucată cu bucată de două excavatoare echipate cu două ciocane de abataj (pickhamere) de toată frumusețea. Nu suntem specialiști, dar putem estima că în cel mult două luni de zile nu mai rămâne nimic din <mândria lui Ceaușescu>. Structurile vizate nu vor opune mare resistență, pentru că la finalul anilor 80 se construia mult și prost, penuria de materiale de construcții de calitate era prezentată că eficiență economică în cele două ore de emisie zilnică a televiziunii de stat”, scrie site-ul România Feroviară.

FOTO România Feroviară

Tot ei informează că în stația Grădiștea toate liniile de cale ferata au fost scoase. ”Rămâne să vedem daca vor fi încadrate ca linie SB (semi-bună) și utilizate pe alte sectoare de linie de către CFR Infrastructură, pentru că linia 902 a avut parte de RK în 1999-2000, iar șinele pe linia directă sunt practic noi, trenurile circulând doar cinci ani de zile după reparația capitală a liniei. Nu este o metodă tocmai ortodoxă, dar trebuie repuse în circulație abaterile și implicit sectorul de linie dublă între Giurgiu și Comana, pentru că în afară de trenurile de călători, garantat traficul de marfă la reluarea circulației va fi unul destul de activ”, se mai arată pe site-ul menționat.

Demolarea podului de la Grădiștea, pentru a fi construit unul nou

Pe 4 decembrie 2020, după mai bine de 15 ani și 19 miniștri ai Transporturilor (între timp s-au făcut 20), a fost semnat contractul pentru Podul Grădiștea, cu austriecii de la Porr Construct. Podul a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre.

De la prăbușirea podului, aflat pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, patronii firmelor de microbuze și autocare realizează profituri la care altfel nici nu ar fi îndrăznit să spere. După un deceniu și jumătate însă, aceștia își văd veniturile amenințate, din moment ce ziua în care se va redeschide circulația feroviară se apropie.

Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Eșalonarea investiției se va face relativ egal pe parcursul a doi ani, cât este preconizat să dureze lucrarea. Lungimea traseului este de 12,02 km și cuprinde două viaducte și patru poduri. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole