luni, iulie 8, 2024
spot_img

Demolarea Pasajului Săbăreni, boală lungă. Traficul feroviar va trebui deviat pe M100

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA caută o firmă care să se ocupe de demolarea Pasajului Săbăreni de pe Magistrala 100. Esențial este ca primăriile sectoarelor 1 și 6 din București să se coordoneze cu ceferiștii, astfel încât atunci când aceștia din urmă vor termina demolarea să înceapă imediat lucrările de construcție a podului nou. În perioada următoare, cele două primării de sector vor semna un protocol cu Primăria Capitalei, pentru a contracta lucrările.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Dezafectare pasaj rutier superior km 6+645 Bucuresti – Rosiori”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 40 de zile, este de 407,770,95 lei, echivalentul a puțin peste 80.000 de euro.

SRCF București: Vrem să-l demolăm, dar mai întâi trebuie să facem rost de bani

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de de 4 septembrie 2023, ora 15:00. Pentru că nu sunt bani, din cauza faptului că bugetul pe acest an al CNCF CFR SA nu este aprobat nici acum, SRCF București și-a luat o măsură de precauție și a specificat faptul că oferta trebuie sa fie valabilă până pe 4 septembrie 2024.

De altfel, în anunțul de licitație este inserată și o clauză suspensivă: ”Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că încheierea contractului sectorial este condiționată de asigurarea sursei de finanțare. (…) În cazul în care indiferent de motive fondurile nu vor fi alocate entitatea contractantă, după primirea notificării cu privire la neacordarea finanțării, își rezervă dreptul de a anula procedura de atribuire în condițiile în care nu există altă sursă de finanțare (…). Estimăm că entitatea contractantă va avea acces la finanțarea necesară semnării contractului în cursul trimestrului IV al anului 2023”.

Cu alte cuvinte, conducerea SRCF București speră ca măcar în octombrie (prima lună din trimestrul IV) să fie aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pe acest an al CNCF CFR SA.



Demolarea Pasajului Săbăreni trebuie urmată de construcția unuia nou

demolarea Pasajului Săbăreni demolarea podului SăbăreniÎn primăvara anului trecut, Ministerul Transporturilor a a inițiat un proiect de Hotărâre a Guvernului privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a podului cu pricina, pentru scoaterea din funcțiune, în vederea valorificării și, după caz, casării, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Numai că demolăm podul, dar trebuie pus și altul în locul lui. „Esențial este ca autoritățile locale, în speță primăriile sectoarelor 1 și 6 din București, să se coordoneze cu noi, astfel încât atunci când vom începe lucrările de demolare să fie finalizată licitația lor pentru construcția noului pasaj”, declarau anul trecut pentru Club Feroviar surse din cadrul SRCF București.

Sectorul 6: Noi suntem pregătiți!

demolarea Pasajului SăbăreniAdministratorul public al Sectorului 6, Paul Moldovan, a declarat pentru Club Feroviar că primăria pe care o reprezintă este pregătită să contribuie la proiectul de construcție a unui pasaj nou peste calea ferată.

”Suntem pregătiți. În perioada următoare vom semna un contract cu Primăria Sectorului 1 și cu Primăria Capitalei în acest sens. Studiul de fezabilitate a fost elaborat de Primăria Sectorului 1 și se află în avizare la Ministerul Mediului. Ulterior, tot Sectorul 1 va semna contractul pentru proiectare și execuție, iar noi vom contribui cu 40% din costul lucrării, pentru că e mai mult pe teritoriul lor (al Sectorului 1 – n.red.)”, a spus Moldovan.

Primăriile cer un termen mai scurt de execuție. Traficul feroviar va trebui deviat

El a adăugat că din proiectul inițial a reieșit o perioadă de un an de zile pentru execuția lucrărilor, lucru cu care nu au fost de acord nici Primăria Sectorului 6 și nici CNCF CFR SA, care va trebui să găsească o soluție temporară de deviere a traficului pe Magistrala 100. ”Am cerut să se găsească o soluție astfel încât lucrările să dureze maximum șase luni de zile”, a precizat administratorul public al Sectorului 6.

El a mai precizat că cele două primării de sector au cerut SRCF București să nu se apce de demolarea Pasajului Săbăreni până când nu vor fi toate lucrurile pregătite pentru construcția unuia nou.

Pasajul Săbăreni este într-o stare avansată de degradare. Bucureșteni izolați de oraș

demolarea Podului SăbăreniPodul Săbăreni a fost construit în anul 1964. Strada Drumul Săbăreni din Sectorul 6 traversează linia de cale ferată Bucureşti – Roşiori (Magistrala 100), la km 6+645, spre strada Drumul Poiana Pietrei din Sectorul 1, prin intermediul acestui pasaj din beton armat. El a rămas în custodia ceferiștilor, cu toate că gestionarul infrastructurii feroviare nu are ca obiect de activitate întreţinerea podurilor rutiere. Pe cale de consecință, nu s-au putut aloca resurse financiare necesare păstrării în bune condiţii a pasajului rutier.

Rezultatul a fost că el s-a degradat de la an la an, până când e devenit impracticabil pentru traficul rutier. În urmă cu șapte ani, pasajul a fost expertizat şi catalogat cu stare tehnică necorespunzătoare, iar prin expertiză au fost instituite o serie de restricţii privind circulaţia rutieră pe pod, atât de viteză, cât şi de tonaj, până la executarea lucrărilor pentru punerea lui în siguranţă. Pe cale de consecință, din 2018, STB a decis ca autobuzele să nu mai treacă peste pod, iar traseul acestora a fost scurtat.

Pasajul este vital pentru câteva sute de bucureșteni, fiind singura cale de acces cu mașina spre restul orașului pentru locuitorii din zonă, care altfel mai pot ieși din cartier doar ca pietoni, câteva sute de metri mai încolo, traversând calea ferată spre Calea Griviței (magistralele 300 și 500).

16 Februarie, cartier de ceferiști

Cartierul 16 Februarie este unul care, la bază, a fost unul al ceferiștilor. El este amplasat de-o parte și de alta a căii ferate București-Roșiori-Craiova-Timișoara, Magistrala 100, care este supratraversată de acest pasaj. Porțiunea situată dincolo de calea ferată mai este cunoscută și sub numele de Cartierul Chitila Triaj, însă locuitorii spun că ei stau în Cartierul 16 Februarie.

De starea pasajului sunt afectate și mai multe firme care își au sediul în zonă. Printre ele se află și Societatea Tipografică Filaret, filială a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole