spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

Defecțiune la un tren de metrou pe Magistrala 2. S-a circulat în sistem pendulă

O defecțiune la un tren de metrou a provocat marți după amiază, la o oră de vârf, o perturbare a circulației pe Magistrala 2, Berceni-Pipera.

Defecțiunea a apărut la ușile unui tren la stația Aviatorilor. Călătorii au fost debarcați și trenul a fost retras pentru remediere. Timp de aproximativ 10 minute, trenurile au circulat în sistem pendulă. Începând cu ora 17.37, circulația trenurilor de metroul pe Magistrala 2 se desfășoară normal, a tranmis societatea de transport subteran din Capitală, Metrorex, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Aproape patru ani de la ”trenul zburător” din Depoul Berceni

defecțiune la un tren de metrou trenul zburător din  Depoul Berceni Raportul AGIFER privind trenul zburător trenul zburător din Depoul Berceni defectări de trenuri la metrouTrenul la care a apărut problema era produs de spaniolii de la CAF. Nu este prima defecțiune la un tren de metrou livrat de această companie, în cadrul unei licitații care s-a desfășurat pe vremea când Metrorex era condusă de Aurel Radu, un apropiat al fostului primar PSD al Sectorului 5 Marian Vanghelie.

Pe 26 ianuarie 2019, o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas blocată la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet în Depoul Berceni.

În urma producerii incidentului, garnitura a distrus parapetul opritorului fix al liniei nr. 8 din depou, a părăsit calea de rulare, înscriindu-se pe o traiectorie rectilinie și a pătruns prin zidul camerei standului de probă amortizoare CAF, stația de epurare a apei și peretele stației ventilație, urmată de suspendarea trenului pe structura de rezistență a clădirii.

La locomotiva LDH (locomotivă diesel hidraulică), pe suprafața roților acesteia s-au produs locuri plane, ca urmare a efectului acțiunii sistemului de frânare, care a fost comandat de mecanic în încercarea acestuia de a opri creșterea necontrolată a vitezei convoiului. Mecanicul aflat în cabina de conducere a trenului a suferit o traumă care a necesitat 26 de zile de spitalizare și 21 de zile de concediu medical după externare.

În iunie 2020, AGIFER a finalizat raportul referitor la acest accident, iar concluzia este cât se poate de clară: s-a produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Ultimele Articole