joi, septembrie 5, 2024
spot_img

BREAKING Sindicatele amenință cu declanșarea conflictului de muncă la CFR SA

După ce și negocierile purtate miercuri cu administrația au eșuat, reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivelul companiei de infrastructură au amenințat cu declanșarea conflictului de muncă la CFR SA. Liderii sindicali avertizează asupra faptului că acest lucru ar putea avea consecințe imprevizibile asupra circulației pe rețeaua feroviară din România.

La SNTFC CFR Călători, Contractul Colectiv de Muncă este valabil până la data de 31 decembrie 2023, deci angajații operatorului feroviar de stat nu pot declanșa conflictul colectiv de muncă și, în consecință, nu pot opri lucrul. O pot face însă colegii lor de la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, care au și amenințat cu acest lucru.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Declanșarea conflictului de muncă la CFR SA, iminentă

Club Feroviar a intrat în posesia procesului verbal de negociere între administrația CNCF CFR SA și federațiile sindicale reprezentative. Din partea sindicală, la negocieri au participat reprezentanții Alianței Sindicale a Federațiilor Drum de Fier – Elcatel și cei ai Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane. În continuare vă prezentăm concluziile cuprinse în document după încheierea negocierilor din Palatul CFR:

”Totodată, reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate CNCF CFR SA arată următoarele:

  • perioada aferentă negocierii Contractului Colectiv de Muncă al CNCF CFR SA a fost epuizată la data de 25 mai 2023;
  • la propunerea administrației de prelungire a negocierii Contracţului Colectiv de Muncă 2023-2024 al CNCF CFR SA, în mai multe etape, până la data de 05 iulie 2023, reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate CNCF CFR SA și-au exprimat acordul de continuare a negocierii;
  • până astăzi, 05 iulie 2023, nu s-a realizat acordul privind încheierea Contractului Colectiv de Muncă 2023-2024 la nivelul CNCF CFR SA, o serie de articole și anexe rămânând în divergență;
  • sindicatele componente ale Alianţei Sindicale a Federaţiilor Drum de Fier – Elcatel nu și-au dat acordul cu privire la continuarea negocierilor după data de 05 iulie 2023;
  • sindicatele componente ale Federaţiei Naționale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane nu și-au dat acordul cu privire la continuarea negocierilor după data de 05 iulie 2023.

Având în vedere că angajatorul CNCF CFR S.A. nu acceptă revendicările formulate de organizațiile sindicale reprezentative la nivel de unitate, sunt îndeplinite premisele declanșării conflictului de muncă la nivelul CNCF CFR S.A. cu consecințe imprevizibile în ceea ce privește derularea transporturilor de pasageri și mărfuri pe calea ferată (sublin ns.). Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate CNCF CFR SA își arată disponibilitatea pentru continuarea discuțiilor și susținerea eforturitor necesare încheierii Contractului Colectiv de Muncă și evitarea consecințelor mai sus precizate”.

Documentul integral îl puteți consulta aici:

PV negociere CCM CNCF CFR SA-05.07.2023

La CFR SA și la CFR Călători, Statutul se aplică în mod comunist

După cum a scris Club Feroviar la finele săptămânii trecute, conducerile companiilor de cale ferată au dat dispoziții departamentelor de resurse umane privind aplicarea prevederilor Legii 195/2020 începere de la 1 iulie, însă într-o manieră socialistă, dacă nu chiar comunistă de-a dreptul.

Concret, cei care au salarii mici vor avea ceva mai mult, ajungând să aibă cât cei care au mai mult, în prezent, ceea ce duce la o uniformizare a veniturilor salariale între personalul cu funcții de execuție la companiile de căi ferate CFR SA și CFR Călători.

Aplicarea prevederilor legii ar fi trebuit însă să ducă la majorarea salariilor brute la cel puțin 4.500 de lei, concomitent cu o creștere și pentru cei care până acum câștigau această sumă sau mai mult. Invocând absența bugetelor aprobate, conducerile companiilor de cale ferată au pus în practică doar prima parte, lăsând personalul mai bine plătit la nivelurile salariale din prezent.

Și la CFR Călători se anunță proteste

Cum spuneam, la CFR Călători nu poate fi declanșat conflictul colectiv de muncă. Însă lucrul poate fi oprit pe alte căi.

Consiliul Național de Conducere a Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (CNC al FSTFR) a hotărât luni seară să sesizeze în scris conducerile Ministerului Transporturilor și CFR Călători asupra faptului că modul de aplicare al salarizării din Legea 195/2020 privind Statutul personalului feroviar începând de la 1 iulie 2023 într-o singură etapă în anul 2023 nemulțumește foarte mult angajații operatorului feroviar de stat.

Sindicatele cer o a doua mărire salarială la 1 decembrie, parte a aplicării legii menționate, în caz contrar urmând ca în jurul datei de 20 iulie să refuze prestarea de ore suplimentare. Practic, sindicaliștii vor accepta doar norma legală de muncă, fără a face ore suplimentare, fapt ce ar putea duce la oprirea trenurilor din lipsă de personal.

IN THE SPOTLIGHT

Aproape 10.000 de ceferiști „păcăliți” de Guvern în noua lege a pensiilor

Aproape 10.000 de ceferiști care ar fi putut ieși la pensie mai devreme cu cinci ani pe baza legii 195 pierd acest drept odată...

Ultimele Articole