Compania craioveană Reloc, parte a grupului Grampet, a avut din nou câștig de cauză în fața Remarul 16 Februarie, de data aceasta într-o licitație de modernizare a locomotivelor de 5.100 kW ale CFR Călători.
Compania craioveană Reloc a obținut zilele trecute la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) câștig de cauză privind contestația depusă împotriva deciziei CFR Călători de a desemna câștigătoare a procedurii firma clujeană Remarul 16 Februarie.
Licitația a avut ca obiect ”Servicii de reparaţii planificate tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW cu montare instalaţie pentru comanda locomotivei şi alte servicii de reparaţii constatate în prezenţa Recepţiei CFR pe fluxul de reparaţie tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW”.
Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru ce se intenționează a se semna pentru o perioadă de patru ani este cuprinsă între 7,8 milioane lei și 172,52 milioane lei. Cantitatea minimă a acordului cadru este de două astfel de locomotive, iar cea maximă, de 23. Cât privește contractele subsecvente ce urmează a fi încheiate pe baza acordului cadru, cantitatea minimă a unui astfel de contract este de două locomotive, iar cea maximă de opt.
Remarul 16 Februarie desemnată inițial câștigătoare
Inițial, CFR Călători a desemnat câștigătoare firma din Cluj. Însă la data de 1 martie 2022, Reloc a contestat decizia la CNSC.
În acțiunea sa, Reloc a susținut că firma clujeană nu are capacitățile necesare de modernizare a unor astfel de locomotive în conformitate cu cerințele formulate de CFR Călători. Mai precis, Reloc a afirmat că în oferta sa Remarul 16 Februarie nu a prezentat în detaliu modul de respectare a cerințelor caietului de sarcini, nefind vorba de o simplă reparație, ci de o modernizare a locomotivelor, mai precis înlocuirea vechiului sistem de comandă și protecție bazat pe relee cu un sistem ce prevede automat programabil.
Ofertantul contestat nu ar avea capabilitatea efectuării reparației locomotivelor de 5.100 de kW pentru viteza de 160 kilometri la oră. Remarul 16 Februarie ar fi depus certificate de conformitate ce prevăd reparații ale locomotivelor cu viteză de 120 de kilometri la oră când în cazul acestei licitații se prevăd lucrări la locomotive de 160 de kilometri la oră. Locomotivele de 5.100 kW sunt de trei tipuri, și anume pentru viteze maxime de 120 km/oră (marfă), 160 km/oră și 200 km/oră (ultimele două de persoane).
După socotelile Reloc, din cele 25 de cerințe solicitate, Remarul 16 Februarie ar îndeplini doar cinci. Potrivit soluției de săptămâna trecută, CNSC „admite contestatia și dispune remedierea”. Decizia CNSC permite CFR Călători semnarea contractului în pofida dreptului Remarul 16 Februarie de a se adresa Curții de Apel.
Licitația a demarat la începutul lunii octombrie. Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a lansat o licitație pentru repararea locomotivelor electrice, în valoare de 35 de milioane de euro.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la vremea respectivă anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de reparaţii planificate tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW cu montare instalaţie pentru comanda locomotivei şi alte servicii de reparaţii constatate în prezenţa Recepţiei CFR pe fluxul de reparaţie tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW”.
Aceasta este o a doua victorie a Reloc în cazul unui contract CFR Călători după ce săptămânile trecute s-a încheiat în favoarea Reloc Craiova disputa privind lucrări de reparații R7 la automotoarele Săgeata Albastră ale CFR Călători.