Decizie a CNSC privind licitația pentru trenurile de metrou ale Magistralei 5

18 iunie 2020

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a  respins joi o cerere de suspendare a licitației pentru trenurile de metrou ale Magistralei 5, depusă de către una din cele două firme și asocieri care au depus contestații în licitație.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Bode a mers cu metroul

Decizia a fost anunțată joi de Metrorex pe situl public de licitații SEAP. Aceasta nu reprezintă un succes al Metrorex împotriva contestatarilor CRRC China – Astra Vagoane România, pe de o parte, CAF Spania, pe de altă parte.

Respingerea cererii de suspendare a licitației a avut loc în contextul în care oricum procedura nu poate continua, cel puțin până când CNSC nu se pronunță în privința celor două contestații. De aceea, CNSC a clasat drept fără obiect cererea de suspendare. CNSC menționează în pronunțarera de joi că urmează să decidă privind contestațiile propriu-zise.

Reamintim că cele două contestații au fost depuse de CAF si CRRC – Astra după ce ofertele tehnice ale acestora au fost refuzate de Metrorex pe motiv că ramele de metrou prezentate depășeșc greutatea maximă admisă pe osie, de 14 tone. Depășirile de greutate au fost infime și au devenit subiect de dispută între Metrorex și cei doi participanți.

În cazul asocierii româno-chineze aceasta a acuzat o calcul eronat al greutăților făcut de Metrorex și o rotunjire nefirească în plus făcută de autoritatea contractantă, în timp ce spaniolii au susținut că depășirea de greutate provine din refuzul autorității contractante de a considera ca normală o abatere în plus de câteva procente, explicabilă din punct de vedere tehnologic.  Compania spaniolă, subiect a unui scandal de corupție acum câțiva ani, la o licitație similară,  a pretins voalat că se intenționează favorizarea unei firme.