Mult așteptata zi în care urmau să fie puse la dispoziția bucureștenilor abonamente integrate metropolitane de călătorie cu trenul – transportul de suprafață și metroul, respectiv 15 februarie, a trecut fără punerea acestora la vânzare.
Oficiali ai Primăriei Generale au afirmat că principalul motiv pentru care călătoriile metropolitane integrate nu au devenit realitate a fost absența Ordinului de ministru al Transporturilor necesar.
Într-adevăr la 1 februarie pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost postat în dezbatere publică proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii privind aprobarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București –Ilfov”.
Însă până la acest moment proiectul nu a aprobat. A fost analizat să acceptat în Comisia de Dialog Social iar zilele acestea va fi apronat de ministru și publicat în Monitorul oficial, au declarat marți reprezentanți al instituției.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat la 4 februarie că, din 15 februarie, vor exista bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă, ca prim pas în conceptul trenului metropolitan. Biletul unic pentru o zi va costa 20 de lei, iar pentru trei zile 40 de lei.
Vezi aici cât ar urma să coste abonamentele integrate metropolitane.
”În urma discuţiilor dintre Primăria Capitalei prin ADI Transport Public Bucureşti Ilfov, Ministerul Transporturilor şi Metrorex, din 15 februarie vom avea bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă. Este un pas mic în conceptul trenului metropolitan, ca parte a transportului public din zona Bucureşti – Ilfov”, scria el pe Facebook.
Primarul general anunţă că urmează integrarea tarifară a liniei de tren Bucureşti – Ploieşti până la limita judeţului Ilfov.
Potrivit acestuia, integrarea tarifară a transportului public ”e un lucru firesc, care există deja în majoritatea zonelor metropolitane ale capitalelor europene”.
”Reamintesc că anul trecut am introdus în Bucureşti biletul unic STB – Metrorex şi abonamentele comune STB – Metrorex, pentru oricine doreşte să folosească ambele modalităţi de transport public din Capitală”, a mai transmis NIcuşor Dan.