joi, februarie 13, 2025
spot_img

DB va efectua toată întreținerea ICE 4 în Cottbus

Deutsche Bahn (DB) a tras o concluzie pozitivă după un an de întreținere a ICE în Cottbus: În primul an, un total de 13 ICE 4 cu peste 160 de vagoane au fost în noul atelier pentru întreținere, conform planificării. Acest lucru înseamnă că angajații nu numai că au atins obiectivul pentru faza de accelerare după punerea în funcțiune, dar chiar au finalizat ultima revizie în 2024 cu puțin înainte de termen. Acest lucru a contribuit la capacitatea DB de a utiliza multe trenuri de Crăciun și de a oferi călătorilor conexiuni fiabile.

La începutul anului 2025, un ICE 4 cu șapte vagoane va fi pentru prima dată în atelierul din Cottbus. Acest lucru se datorează faptului că DB a decis să consolideze întreținerea grea pentru toate tipurile de ICE 4 în Cottbus. Pe lângă XXL ICE cu 13 vagoane și trenurile cu 12 vagoane, trenurile cu șapte vagoane ajung acum și ele la Lusatia pentru revizie. Cu un total de 137 de trenuri, ICE 4 este coloana vertebrală a traficului pe distanțe lungi al DB. DB nu are în flota sa mai multe trenuri din nicio altă serie.
Inițial, alte uzine în afară de Cottbus au fost planificate pentru o perioadă de tranziție mai lungă pentru întreținerea grea a ICE 4. Datorită infrastructurii adaptate pentru ICE 4 și a echipelor dedicate de la uzina Cottbus, întreținerea ICE poate fi acum mai rapidă în Lusatia.
„Întreținerea ICE în Lusatia este deja un mare succes: Experții noștri au proiectat atelierul cu două piste pentru o întreținere rapidă și eficientă, în special a ICE 4. Iar echipele din Cottbus au implementat în practică procesele optimizate chiar mai repede decât era de așteptat. Acest lucru înseamnă că noua uzină din Cottbus are deja o contribuție importantă la disponibilitatea ridicată a vehiculelor și la un serviciu stabil din partea DB în primul său an de funcționare – și sprijină astfel restructurarea grupului DB”, a declarat Dr. Daniela Gerd tom Markotten, membru al Consiliului DB pentru digitalizare și tehnologie.
Hala 2 a noii fabrici din Cottbus este optimizată pentru cea mai mică dintre cele două etape de întreținere grea a ICE 4, așa-numita IS 600: trenurile pot intra în hală pe toată lungimea lor și cu propria lor putere. Angajații pot lucra apoi la tren pe trei niveluri în același timp: deasupra acoperișului, la sistemele de aer condiționat și pantografe, pe părțile laterale, la clapetele în spatele cărora se află o mulțime de tehnologie pe ICE 4, și în groapa de lucru continuă de sub tren.
Pe cele două șine supraînălțate din atelier, fiecare boghiu al ICE 4 se oprește cu precizie pe un stand de lucru. Șinele pot fi rabatate, astfel încât angajații să poată înlocui rapid seturile de roți și boghiurile. Linia aeriană din atelier poate fi deplasată lateral, astfel încât acoperișul trenului cu aer condiționat și pantografe să fie ușor accesibil pentru lucrări de inspecție.

DB va crește gradul de utilizare a capacității în Cottbus

În 2025, DB va continua să crească utilizarea capacității în Cottbus: Un total de 24 de trenuri ICE 4 vor ajunge la Cottbus pentru revizie – 12 trenuri scurte cu șapte vagoane și douăsprezece trenuri ICE 4 lungi cu 12 sau 13 vagoane. Pentru 14 din cele 24 de trenuri, cea mai mare dintre cele două etape de întreținere grea, așa-numita IS 700, este programată pentru inspecție în sala 2.
IS 700 este întotdeauna în linie după 3,3 milioane de kilometri parcurși. Când noua fabrică din Cottbus va fi finalizată, această etapă de întreținere mai extinsă se va muta în hala 1. Din ianuarie 2024, DB construiește hala 1, care are o lungime de peste 500 de metri și dispune de trei piste de întreținere, o pistă de punere în funcțiune și o pistă de vopsire, pe o altă parte a sitului fabricii din Cottbus.
Pentru IS 700, vagoanele ICE 4 sunt decuplate. Pe lângă lucrările de întreținere și revizie la uși, pantografe și frâne, cuplajele și tranzițiile de vagoane de pe IS 700 sunt, de asemenea, verificate temeinic și înlocuite dacă este necesar. De asemenea, angajații lucrează la boghiurile de rulare și de tracțiune, schimbă nasurile frontale și înlocuiesc sistemele de aer condiționat.
Cu cele două noi hale din Cottbus, DB creează un total de 1.200 de noi locuri de muncă în domeniul formării profesionale și industrial. Deoarece IS 600 și IS 700 sunt deja efectuate în Cottbus, echipele de întreținere se pot pregăti în mod cuprinzător pentru punerea în funcțiune completă a noii instalații – cu IS 600 în hala 2 optimizată și IS 700 în hala 1 și mai mare.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole