spot_img
marți, octombrie 4, 2022
spot_img

DB testeaza vagoane de marfa inovatoare, inspirate din constructia de aeronave

Proiectul ce presupune dezvoltarea unor vagoane inovatoare pentru transport de marfa este finantat de catre Ministerul german al Infrastructurii Digitale (BMVI), de catre DB Cargo si VTG, iar rezultatul sau este unul ”foarte promitator”.

Astfel, au fost proiectate patru vagoane prototip acestea fiind in teste inca din luna martie a acestui an. Vagoanele au fost echipate cu componente usoare pentru a reduce atat consumul de energie cat si poluarea fonica. In plus, aceste vagoane beneficiaza de noi sisteme digitale ce optimizeaza operatiunile de manevra feroviara.

Deutsche Bahn (DB) a precizat, prin intermediul unui comunicat de presa, ca rezultatele de pana acum au fost ”foarte promitatoare”, iar jumatate din parcursul de 150,000 kilometri ce trebuie testat, a fost deja efectuat.

”Proiectul nostru de cercetare aduce vagoane de inalta tehnologie pe calea ferata. In probele de anduranta, testam inovatiile digitale si cele mai recente tehnologii de reducere a zgomotului. Sunt multumit de rezultatele primelor probe. Transportul feroviar de marfa poate fi in viitor mai silentios, mai eficient din punct de vedere energetic si mai economic. Acesta este un pas important pentru transferul mai multor marfuri catre calea ferata, dar si in ceea ce priveste cresterea acceptabilitatii globale a transportului feroviar de marfa”, a punctat Andreas Scheuer, ministrul Federal al Transporturilor.

”Prin acest parteneriat, aducem clientilor nostri inovatia si cream un avantaj competitiv foarte necesara pentru transportul feroviar. Datorita unei metode de constructie usoara, inspirata din constructia de aeronave, economisim si energie. De exemplu, vagonul platforma multifunctional a fost creat special pentru clientii nostri din industria otelului. Vagonul transporta placile de otel la laminor si apoi, tot acelasi vagon transporta catre urmatorul client bobinele de otel finisate.  Astfel, in loc de doua tipuri de vagoane folosi doar unul, ceea ce este un castig major pentru lantul de transport”, a precizat Alexander Doll, membru in Consiliul Director al DB si responsabil de divizia de marfa si logistica.

Foto: DB

Ultimele Articole