DB si Siemens vor automatiza reteaua S-Bahn din Hamburg

Siemens, Deutsche Bahn si municipalitatea din Hamburg au semnat un acord de cooperare pentru proiectul ”Digital S-Bahn Hamburg”. Cei trei parteneri au convenit sa imparta costurile, de aproximativ 60 de milioane de euro, pentru acest proiect.

Conform acordului, sectiunea de 23 de kilometri a liniei S-Bahn 21, situata intre statiile Berliner Tor si Bergedorf / Aumühle, va fi automatizata. Patru trenuri vor fi, de asemenea, echipate cu tehnologia necesara. In octombrie 2021, cand Hamburg va gazdui Congresul Mondial privind Sistemele Inteligente de Transport (ITS), trenurile vor rula in mod automatizat.

Potrivit proiectului ”Digital S-Bahn Hamburg”, trenurile vor fi echipate cu viitorul standard european de operare a trenurilor automate (ATO), in combinatie cu sistemul ETCS Nivel 2. In timp ce mecanicii de tren vor continua sa fie la bord pentru a efectua operatiuni in afara sectiunii automatizate, ei vor interveni, de-a lungul sectiunii automatizate, doar atunci cand va fi necesar.

Dupa derularea acestei etape pilot, municipalitatea intentioneaza sa automatizeze intreaga retea S-Bahn din Hamburg.

”In Hamburg incepem sa digitalizam operatiunile pe una dintre cele mai importante retele S-Bahn din Germania. Acesta este un pas important in programul ”Digital Tracks for Germany” orientat catre viitor, deoarece marcheaza lansarea celei mai mari schimbari tehnologice de-a lungul anilor. Acest proiect va fi o referinta importanta pentru proiectarea si dezvoltarea retelelor feroviare inteligente si ecologice de care avem nevoie, în special in orasele mari”, a declarat Directorul Departamentului pentru Infrastructura din cadrul Deutsche Bahn, Ronald Pofalla.

”Reteaua S-Bahn din Hamburg este un excelent exemplu al modului in care transformarea digitala poate avea un impact pozitiv asupra multor domenii ale vietii noastre. Transportul inteligent va atrage din ce în ce mai multi pasageri, pe segmentul de transport public urban. Operatiunile feroviare automatizate au numeroase avantaje, in sensul ca pot fi transportati mai multi pasageri pe aceeasi linie, ea beneficiind de o capacitate mai mare de trafic. In plus, consumul de energie poate fi de asemenea redus, costurile pentru operator pot fi si ele reduse”, a  precizat Roland Busch Director al Departamentului de Tehnologie si membru al Consiliului de Administratie, Siemens.