Deutsche Bahn si Caile Ferate Ruse (RZD) vor discuta in viitorul apropiat despre alegerea unei forme de cooperare in ceea ce priveste implementarea proiectului de construire a liniei de mare viteza pe ruta Berlin-Moscova-Beijing.
„Deutsche Bahn a evaluat pozitiv implementarea Proiectului Eurasia. Suntem pregatiti sa sustinem RZD, unul dintre partenerii stabili, pe termen lung ai DB”, a punctat compania germana.
La inceputul lunii decembrie, Caile Ferate Ruse au contactat consortiul Initiativa Germana (format in principal din Siemens, Deutsche Bank si Deutsche Bahn) propunandu-i sa investeasca in construirea unei sectiuni din viitoarea linie de mare viteza Berlin-Moscova-Beijing. RZD a anuntat ca inca nu a primit niciun raspuns oficial de la consortiul german.
Cu toate ca nu a oferit niciun raspuns la cea mai recenta solicitare formulata de catre RZD, consortiul a precizat in lunile trecute ca ar fi dispus sa investeasca in acest proiect feroviar transfrontalier. Suma inaintata atunci de catre consortiul compus din companii europene se ridica la valoarea de 3,5 miliarde de euro.
Reamintim ca noua linie de mare viteza care va leaga Europa de China poate fi finalizata pana in 2026, conform declaratiilor facute de Caile Ferate Ruse in luna august. Valoarea pentru segmentul rusesc al liniei de cale ferata este estimata la 3,6 trilioane de ruble (60,9 miliarde de dolari), au declarat surse din cadrul Cailor Ferate Ruse.
Pe teritoriul Rusiei, linia de mare viteza se va intinde de la statia Krasnoye din apropierea granitei cu Belarus catre Statia Zolotaya Sopka, in apropierea granitei cu Kazahstan. Lungimea totala a noii linii de mare viteza de pe platforma Eurasiatica va fi de 9.447 km (distanta Beijing – Moscova – Berlin), incluzand si segmentul rusesc in lungime de 2.366 km.