Deutsche Bahn (DB) a încheiat un contract de volum pe termen lung cu patru companii din industria feroviară pentru livrarea și instalarea de tehnologie digitală de control și siguranță. Acordul, în valoare de 6,3 miliarde de euro, acoperă tehnologia digitală de interblocare (DSTW), inclusiv sistemul european de control al trenurilor (ETCS), precum și sistemele integrate de control și exploatare.
Contractul a fost semnat cu MerMec Deutschland GmbH, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH, Alstom și Siemens Mobility în parteneriat cu Leonhard Weiss. În cadrul acordului, DB s-a angajat să achiziționeze un total de 15.500 de unități de control până la sfârșitul anului 2028, implementarea fiind programată să continue până în 2032.
Berthold Huber, membru al Consiliului de Administrație pentru infrastructură la Deutsche Bahn AG, a subliniat importanța acordului.
„În următorii ani, ne propunem să avansăm rapid digitalizarea în întreaga rețea feroviară și să reînnoim un număr mare de semnale, acționări de manevră și cutii de semnalizare. Acest contract de volum va accelera semnificativ procesul. Prin formarea unui nou parteneriat cu industria, am asigurat un pachet cuprinzător care avantajează ambele părți, îmbunătățind în cele din urmă serviciile pentru clienții noștri. Tehnologia de control și siguranță este esențială pentru menținerea unor operațiuni feroviare de înaltă calitate, iar acest acord va contribui la modernizarea mai eficientă a acestor sisteme”, a declarat Huber.
O caracteristică esențială a acordului este domeniul său de aplicare pe termen lung și angajamentele de volum garantate. DB va furniza cantități obligatorii pentru perioada contractuală, în timp ce partenerii din industrie vor implementa soluții standardizate de platformă tehnică cu interfețe uniforme și vor crea resursele necesare pentru a asigura buna execuție a proiectului.
Contractul cu Alstom
Contractul, evaluat la peste 600 de milioane de euro, acoperă cel puțin 1.890 de unități de interblocare și include mai multe faze, cu cereri de implementare programate între 2025 și 2028. Prima fază urmează să înceapă în primul trimestru al anului 2025, finalizarea proiectului fiind prevăzută pentru 2032.
Contractul oferă atât DB, cât și Alstom securitate în ceea ce privește planificarea și execuția pe termen lung. Alstom va fi responsabilă de furnizarea și integrarea sistemelor digitale de interblocare, precum și a tehnologiilor de control și siguranță aliniate la standardul ETCS (European Train Control System). Unitățile de interblocare vor include componente esențiale ale infrastructurii feroviare, cum ar fi acționarea comutatoarelor, semnalele și barierele de cale ferată.
Contract cu Hitachi Rail
Contractul cu Hitachi Rail, finalizat la sfârșitul anului 2024, include furnizarea de tehnologie digitală de interblocare (DSTW), semnalizare digitală ETCS (European Train Control System) și un sistem integrat de control și operare (iLBS).
Contract cu Siemens Mobility
Siemens Mobility, în cadrul unui consorțiu cu compania de construcții Leonhard Weiss, a câștigat o parte semnificativă din primul contract de volum al DB. Valoarea contractului pentru consorțiu este de aproximativ 2,8 miliarde de euro.
Proces de implementare mai rapid
Unul dintre principalele avantaje ale acestei abordări este reducerea semnificativă a termenelor de realizare a proiectelor. În mod tradițional, procesul de planificare, atribuire a contractelor, construcție și punere în funcțiune a noii tehnologii feroviare a durat în medie opt ani. Conform acestui nou model, se preconizează că procesul va fi scurtat la doar câțiva ani. De asemenea, acordul elimină necesitatea unor contracte individuale multiple, simplificând planificarea și execuția.
Se așteaptă ca acest cadru să servească drept model pentru contracte viitoare în alte domenii ale modernizării infrastructurii feroviare.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com