vineri, august 30, 2024
spot_img

DB sărbătorește 100 de ani de S-Bahn Berlin

O aniversare importantă pentru Berlin S-Bahn: pe 8 august se împlinesc 100 de ani de la prima călătorie programată a unui tren electric S-Bahn în Berlin. Pentru a marca această aniversare specială, Berlin S-Bahn trimite pe șine un vehicul foarte special: un tren din seria 481, complet acoperit cu zece modele diferite de vehicule din ultimii 100 de ani, va circula inițial pe linia S2 începând de joi.
Timp de 100 de ani, S-Bahn a conectat comunitățile și orașele din împrejurimi cu centrul orașului Berlin. Rețeaua lungă de 340 de kilometri, cu liniile nord-sud și est-vest, precum și linia inelară care înconjoară centrul orașului, este unică în lume. Cu 1,5 milioane de pasageri pe zi lucrătoare, S-Bahn Berlin arată ce poate realiza un sistem feroviar puternic: în fiecare zi lucrătoare, acesta oferă aproximativ 3.300 de călătorii pe 16 linii. Unul din trei pasageri din întregul serviciu feroviar local DB Regio călătorește cu un tren S-Bahn din Berlin.

S-Bahn Bauart Bernau – BR 169, 1924

„Dacă S-Bahn-ul nu ar exista deja, ar trebui să îl inventăm. Niciun alt mijloc de transport nu poate deplasa atât de mulți oameni între oraș și împrejurimi într-un mod ecologic și ocupând atât de puțin spațiu. Dar S-Bahn Berlin este mai mult decât un simplu mijloc de transport. Timp de 100 de ani, acesta a însoțit și a modelat istoria capitalei și a devenit el însuși un simbol al Berlinului. La mulți ani 100 de ani, S-Bahn Berlin”, a declarat Peter Buchner, directorul general al S-Bahn Berlin GmbH.
„În urmă cu 100 de ani, când prima linie S-Bahn a fost pusă în funcțiune în mod regulat pe traseul de la stația suburbană Stettin, actuala Nordbahnhof, la Bernau, aceasta a fost, fără îndoială, o contribuție formativă la dezvoltarea cu succes a Berlinului într-o metropolă. Astăzi, ne confruntăm din nou cu provocări majore, deoarece avem obiectivul major de a face orașul nostru neutru din punct de vedere climatic până în 2045 cel târziu. Cele mai calde felicitări pentru S-Bahn și pentru toți angajații săi devotați, cu ocazia împlinirii a 100 de ani de existență, și un mare mulțumesc, cu siguranță și în numele numeroșilor pasageri, pentru angajamentul lor zilnic față de mobilitatea noastră în Berlin”, a declarat Ute Bonde, senator pentru mobilitate, transport, protecția climei și mediu.

S-Bahnzug Bauart „Stadtbahn” BR ET/EB 165 , 1924

„100 de ani de S-Bahn – acesta este un motiv de sărbătoare. La 8 august 1924, primul S-Bahn de tip „Bernau” a călătorit de la ceea ce este acum Gara de Nord din Berlin la Bernau. Acesta este motivul pentru care, 100 de ani mai târziu, în aceste locații au loc sărbători la care toți vizitatorii sunt invitați cordial. S-Bahn este mai mult decât un simplu martor al istoriei pline de evenimente a landurilor Brandenburg și Berlin. A fost, este și va continua să fie coloana vertebrală a transportului local în regiunea capitalei. Acest lucru este demonstrat și de investițiile noastre în S-Bahn și de planurile noastre de extindere. Prin proiectul de infrastructură i2030, dorim nu numai să pregătim extinderea S25 către Stahnsdorf și Falkensee, ci și frecvența de 10 minute către Bernau, Oranienburg, Strausberg și Hennigsdorf. S-Bahn face parte din viața oamenilor de 100 de ani. Acest lucru îl face, de asemenea, un mijloc de transport cu o legătură emoțională care nu poate fi măsurată doar în cifre și fapte”, a adăugat Rainer Genilke, ministrul infrastructurii din landul Brandenburg.

„În urmă cu 100 de ani, factorii de decizie vizionari au optat pentru sistemul S-Bahn – rapid, ecologic și parte integrantă a Berlinului și Brandenburgului de atunci – și au stabilit astfel o piatră de hotar în politica de transport. S-Bahn ne servește drept exemplu pentru a continua să mergem înainte cu curaj în următorii 100 de ani și pentru a modela S-Bahn-ul viitorului prin proiectul de infrastructură i2030”, a declarat Martin Fuchs, directorul general al Asociației de Transport Berlin-Brandenburg.

Trenul aniversar decorat

Trenul din clasa 481 face o punte între 1926 și zilele noastre. În modelul „Oranienburg” din 1926, vagoanele erau încă vopsite în roșu și galben pentru a face distincția între vagoanele de clasa a 2-a și a 3-a, care erau comune la acea vreme.
La modelul „Stadtbahn”, vopseaua bicoloră cu banda roșie în partea de jos, tipică în prezent, a fost introdusă în 1928. Partea superioară a acestor trenuri era vopsită în galben ocru în vagoanele de clasa a 3-a și turcoaz închis în cele de clasa a 2-a.
De asemenea, poate fi văzută așa-numita „vopsea a capitalei Berlinului de Est” cu care circula seria 276 din 1984, în bej deschis și roșu burgundia, precum și vopseaua albastru gri argintiu a prototipului seriei 480 din 1986. Nu în ultimul rând, trenul aniversar poartă rochia roșie cu banda de fereastră gri închis, căreia seria 485 îi datorează porecla de „cutie de Coca-Cola”.
Mai multe fotografii ale trenului aniversar, precum și fapte interesante și fotografii istorice din timpul celor 100 de ani ai S-Bahn Berlin pot fi găsite la www.deutschebahn.com/sbahn100 și la sbahn.berlin/100

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole