duminică, aprilie 27, 2025

DB Regio organizează licitație pentru 400 de trenuri

DB Regio a lansat o licitație pentru dezvoltarea, fabricarea, punerea în funcțiune, aprobarea și livrarea a 400 de trenuri S-Bahn de nouă generație pentru exploatarea rețelei de navetiști în regiunile Rin-Main, Stuttgart și München. Ofertele trebuie depuse până la 31 martie 2025.

Procesul de achiziție va lua ulterior forma unei competiții deschise între părțile invitate să participe la viitoarea invitație de participare la licitație, care va fi publicată la 10 aprilie. În octombrie 2025 va avea loc prima depunere a ofertei, urmată de negocieri, în timp ce în decembrie va fi anunțată cea mai bună ofertă finală. În ianuarie 2026 va fi anunțat câștigătorul.
DB Regio AG intenționează să împartă acordul-cadru în până la trei contracte care vor începe la 1 aprilie 2026 și se vor încheia la 31 martie 2034, astfel încât rezilierile sunt posibile într-o perioadă de 8 ani de la intrarea în vigoare a acordului-cadru.
Achiziționarea de noi unități electrice multiple nu va fi finanțată de Uniunea Europeană.
Contractul-cadru include, de asemenea, furnizarea de servicii de întreținere, furnizarea de piese de schimb și servicii de gestionare, precum și servicii IT și acoperă livrarea unui necesar estimat de 300 de vehicule, cu o cantitate maximă pentru 400 de trenuri EMU S-Bahn.
În conformitate cu procedura de licitație, acordul definește opțiuni tehnice și contractuale cu prețuri asociate, a căror implementare sau neimplementare va fi selectată individual de DB Regio în cadrul fiecărei cereri de oferte. În plus, autoritățile contractante de transport public pot formula cerințe suplimentare sau solicita servicii care trebuie oferite în plus față de apelul respectiv.Achiziționarea noii generații de trenuri S-Bahn face parte din proiectul companiei privind conceptul de vehicule „S-Bahn 2029+”. Acesta se caracterizează prin faptul că vehiculele bazate pe acest concept sunt standardizate ca succesoare ale seriilor actuale care se apropie de sfârșitul duratei lor de viață și pot fi utilizate în toate regiunile ca vehicule metropolitane S-Bahn.
Obiectul atribuirii este un acord-cadru pentru următoarea generație de trenuri S-Bahn complet echipate cu tehnologii moderne și care oferă pasagerilor confort și facilități sporite. Conceptul de vehicul S-Bahn 2029+ se bazează pe o combinație inteligentă de standarde uniforme și modularizare flexibilă, care permite adaptarea flexibilă a trenurilor metropolitane S-Bahn la nevoile clienților din zona respectivă de operare.
Astfel, următoarea generație de trenuri S-Bahn va avea o lungime de 68 de metri, cu o capacitate de 600 de pasageri, capabile să circule cu 160 km/h. Trenurile trebuie să poată funcționa în unități multiple cu până la trei trenuri, să aibă o sarcină maximă pe osie de 200 de tone și acces la nivel la înălțimi de peron de 960 mm.
Noile trenuri trebuie să aibă o lățime a ușilor care să nu depășească 160 cm, o zonă de staționare în spate de cel puțin 30 cm și o lățime a caroseriei de cel puțin 3.020 mm.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole