DB Regio a comandat de la Stadler 18 trenuri Kiss

Stadler si DB Regio au semnat un contract in valoare de 220 de milioane de euro pentru livrarea a 18 trenuri supraetajate Kiss cu patru vagoane care vor intra in serviciu comercial in 2022 pe reteaua de cale ferata electrificata estica a operatorului german.
Conform contractului, noile vehicule vor fi testate incepand cu iunie 2022 pentru a asigura un start operational fara probleme odata cu schimbarea mersului trenurilor din decembrie 2022.
Trenuri supraetajate cu patru vagoane, formate din doua automotoare si doua vagoane centrale, pot transporta pana la 880 de pasageri. Fiecare vagon este dotat cu 405 locuri dintre care 367 la clasa a doua si 38 la clasa intai. Aceste spatii cu un confort superior se afla in partea de sus a vehiculelor si ofera mai mult spatiu datorita asezarii de tip 2+1 a scaunelor. Toate vehiculele sunt dotate cu WiFi, prize si supraveghere tip CCTV. Confortul de calatorie este imbunatatit datorita sistemului de informare a pasagerilor si sistemului electronic de rezervare a biletelor.
Nivelul inferior al trenurilor supraetajate are zone spatioase, multifunctionale, usor accesibile pentru transportul persoanelor in scaun cu rotile, a carucioarelor pentru copii si a pana la 36 de biciclete, dar si toalete pentru persoanele cu dizabilitati. Imbarcarea se poate face de la nivelul peronului, usile fiind dotate cu o rampa care reduce distanta dintre tren si peron. De asemenea, exista opt intrari de-a lungul vehiculului cu o lungime de 106 m pentru a facilita imbarcarea si debarcarea pasagerilor.
Datorita celor patru boghiuri motoare, vehiculele au o dinamica impresionanta si o viteza maxima de 160 km/h. Trei astfel de automotoare pot fi conectate intre ele pentru a permite transportul a pana la 2.640 de pasageri.
Noile trenuri vor fi dotate cu noul sistem de control al trenurilor dezvoltat de Stadler, Guardia, acest lucru reprezentant un pas important pentru producator care intentioneaza sa isi extinda activitatea de semnalizare. Sistemul de control al trenului va fi adaptat odata cu extinderea legaturii fixe peste Fehmarnbelt.
Prin aceasta comanda, DB Regio va utiliza trenurile Stadler in sapte state federale, desi trenurile Kiss vor fi operate pentru prima data in Germania.