Operatorul feroviar de stat din Germania, Deutsche Bahn (DB), a înregistrat pierderi nete de aproape 1,8 miliarde de euro în 2024, în urma vânzării diviziei sale profitabile de logistică, Schenker, potrivit unor documente analizate de Reuters.
În ciuda pierderilor, DB și-a îmbunătățit rezultatul net cu aproape un miliard de euro față de 2023, în timp ce continuă să se confrunte cu o infrastructură feroviară îmbătrânită și își propune să își restabilească profitabilitatea până în 2027.
Compania a raportat pierderi operaționale de aproximativ 330 de milioane de euro înainte de taxe și impozite în 2024. Cu toate acestea, divizia sa de transport de marfă și serviciile regionale au rămas profitabile în cursul anului trecut.
Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze cifrele înainte de anunțarea oficială a rezultatelor financiare, programată pentru 27 martie.
Pentru a-și reduce datoriile și pentru a se reorienta către activitatea feroviară de bază, Deutsche Bahn a vândut Schenker companiei daneze DSV în 2023 pentru 14 miliarde de euro.
Infrastructura feroviară învechită a Germaniei rămâne o provocare pentru Deutsche Bahn, deși compania speră să beneficieze de un fond special propus de 500 de miliarde de euro, pe care noul guvern intenționează să îl utilizeze pentru investiții în infrastructură.
Cifrele publicate recent arată că, în 2024, DB a plătit aproape 197 de milioane de euro în compensații pentru întârzieri și anulări, ca urmare a aproximativ 6,9 milioane de reclamații ale pasagerilor. Aceasta reprezintă o creștere de la 5,6 milioane de reclamații în 2023, când compania a plătit despăgubiri în valoare de 132,8 milioane de euro.
Potrivit reprezentanților Deutsche Bahn, 80% din întârzieri sunt cauzate de infrastructura învechită și suprasolicitată.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com