DB prezinta noul concept de trenuri ECx

Deutsche Bahn si Talgo au prezentat conceptul noului tren de mare distanta, numit ECx. Vagoanele de pasageri tractate de o locomotiva sunt foarte versatile ceea ce le va face binevenite in parcul de vehicule al companiei DB incepand cu 2023.
Un tren ECx este format dintr-o locomotiva multisistem care poate atinge o viteza maxima de 230 km/h si 17 vagoane de pasageri. Trenurile au in total 570 de scaune, 85 la clasa intai si 485 la clasa a doua.
„Am anuntat in agenda noastra ca vom imbunatatii serviciile feroviare si vom crea mai multa capacitate. ECx ofera o gama optimizata de produse si mai mult confort. Acest tren inovator va spori semnificativ entuziasmul pasagerilor care aleg transportul feroviar”, a declarat Richard Lutz, CEO Deutsche Bahn.
Trenurile ECx vor opera pe o ruta transfrontaliera intre Berlin si Amsterdam, reducand timpul de calatorie pe aceasta ruta cu aprox. 30 de minute, la cinci ore si 50 de minute. Noile vehicule vor fi utilizate si pe rutele turistice catre Westerland (Sylt) si Oberstdorf.
„Incepand cu 2023, noile trenuri vor fi utilizate pe Linia Marsh catre Sylt, pe linia Allgäu catre Oberstdorf si pe ruta internationala Amsterdam-Berlin”, a declarat Enak Ferlemann, secretar de stat in cadrul Ministerului de Transport din Germania.
Noile trenuri au spatii mai mari pentru bagaje, un restaurant, Wi-Fi si sisteme de informare a pasagerilor in timp real. Pasagerii se pot imbarca in tren la inaltimea peronului fara sa urce scari, fiindu-le astfel mai usor sa calatoreasca, iar persoanele in carucioare cu rotile se pot imbarca singure.
In februarie, DB si Talgo au semnat un contract in valoare de 550 de milioane de euro pentru livrarea a 23 de trenuri ca parte a unui acord cadru pentru 100 de trenuri Talgo 230 push-pull pentru servicii intercity si de lunga distanta. Trenurile au o viteza maxima de 230 km/h, fiecare tren incluzand o locomotiva si un vagon cu cabina de conducere.