DB investeste un miliard de euro pentru noi trenuri

Consiliul de Conducere al Deutsche Bahn a aprobat o investitie de peste un miliard de euro pentru achizitia de noi trenuri si modernizarea unor trenuri din parcul de material rulant existent. Proiectul vizeaza achizitia a inca 18 trenuri ICE 4 cu 7 vagoane, furnizate de Siemens, acestea fiind evaluate la 700 milioane de euro. De asemenea, DB va cumpara 50 de vagoane motor tot pentru trenurile ICE 4, iar 320 milioane de euro se vor aloca proiectului de modernizare a trenurilor ICE 1.
Comanda pentru cele 18 trenuri suplimentare va contribui la extinderea parcului de trenuri ICE 4 de la 19 trenuri la 37 de trenuri, ceea ce va oferi capacitate sporita pentru traficul de lung parcurs.
“Prin aceste investitii aditionale, determinam cresterea atractivitatii transportului feroviar. Pentru pasagerii care utilizeaza serviciile de transport de lung parcurs, acest proiect inseamna cresterea capacitatii si a confortului,” a declarat presedintele DB, Richard Lutz.
Prin achizitionarea a celor 50 de vagoane motor, DB va majora lungimea trenurilor ICE 4 de la 12 vagoane la 13 vagoane per tren, cu o lungime de 375 metri, devenind cel mai lung tren din parcul de material rulant al operatorului. Ca rezultat, numarul locurilor pe scaune va fi majorat de la 830 la 918, ceea ce inseamna o capacitate de cinci ori mai mare decat intr-un avion pentru distante scurte, sau de 15 ori mai mare decat un autobuz de lung parcurs. DB precizeaza ca trenul cu 13 vagoane va oferi o capacitate mare pe rutele care deja inregistreaza o crestere a cererilor.
“Continuam sa dezvoltam oferta noastra in mod constant. Prin alocarea investitiilor in modernizarea parcului de material rulant, reducem varsta medie a vehiculelor, oferim capacitate aditionala si devenim mai flexibili. Acesta este modul prin care noi putem sa optimizam fiabilitatea si spatiul, in special pentru rutele cu cereri ridicate,” a precizat Berthold Huber, Directorul de Transport de Pasageri al DB.
Vagonul aditional (cuplat la trenurile ICE 4) va avea motor pentru a creste puterea de tractiune a trenurilor ICE 4 (extinse) care vor circula pe ruta liniei de mare viteza dintre Köln si Frankfurt. De asemenea, DB a testat si cresterea vitezei de deplasare, de la 250 km/h la 266 km/h.
Proiectul de modernizare a trenurilor ICE 1, pentru care DB va aloca 320 milioane de euro, are ca scop cresterea duratei de viata a trenurilor, in asa fel incat acestea sa poata opera pana in 2030. Modernizarea acestora implica noi scaune si covoare, implementarea unui nou sistem de informare a pasagerilor si optimizarea sistemului si a tehnologiei de tractiune a trenurilor.