joi, aprilie 24, 2025

DB Cargo și Bosch dezvoltă o locomotivă de manevră complet automatizată

DB Cargo promovează digitalizarea și automatizarea transportului feroviar de marfă. O evoluție cheie în cadrul acestei inițiative este automatizarea operațiunilor de manevră în stațiile de formare a trenurilor, unde trenurile de marfă sunt reconfigurate prin sortarea și asamblarea vagoanelor în noi formații. În prezent, locomotivele de manevră sunt acționate în principal manual, dar în viitor vor fi introduse modele complet automatizate.

Pentru a aduce această tehnologie de automatizare în producția de serie, DB Cargo lucrează în colaborare cu filialele Bosch Bosch Engineering GmbH și ITK Engineering GmbH, alături de alți doi parteneri industriali. Se așteaptă ca această inovație să sporească eficiența asamblării trenurilor pentru transportul ulterior, consolidând competitivitatea transportului cu un singur vagon și sprijinind tranziția către un transport feroviar de marfă mai durabil din punct de vedere ecologic.
„Odată cu dezvoltarea locomotivei push-pull complet automatizate, deschidem un alt capitol în digitalizarea și automatizarea transportului feroviar de marfă. Acest lucru creează o rentabilitate mai mare pentru DB Cargo și îmbunătățește calitatea operațională – contribuind astfel pe deplin la programul de restructurare S3 al grupului DB. Clienții noștri vor beneficia de o manipulare mai rapidă și mai flexibilă a transporturilor lor”, a declarat Dr. Sigrid Nikutta, membră a Consiliului de Administrație pentru transportul de marfă la Deutsche Bahn AG și președintă a Consiliului de Administrație la DB Cargo AG.
„Cu prima dezvoltare în serie a unui vehicul feroviar complet automatizat în sectorul feroviar principal, acest proiect reprezintă o etapă importantă pe drumul către operarea automată a trenurilor. Software-ul inteligent este un element esențial pentru această etapă de automatizare. Suntem încântați să contribuim cu expertiza noastră în dezvoltarea de software și sisteme pentru vehicule feroviare”, a adăugat Dr.ing. Frank Schmidt, director general al ITK Engineering GmbH și Bosch Engineering GmbH.Primii pași către implementarea locomotivei complet automatizate au fost deja testați cu succes cu un prototip la triajul de nord din München. Aprobarea din partea Autorității Feroviare Federale este așteptată până la sfârșitul anului 2027, iar implementarea completă la principalele triaje de formare a trenurilor ale DB Cargo din Germania este planificată pentru 2028.
DB Cargo a însărcinat Bosch Engineering GmbH și ITK Engineering GmbH, ambele filiale ale Robert Bosch GmbH, să dezvolte versiunea de serie a locomotivei push-pull. Bosch Engineering proiectează o unitate de automatizare pentru funcționare complet automată, care încorporează senzori și algoritmi pentru detectarea mediului. ITK Engineering este responsabilă de dezvoltarea stației de lucru a operatorului, care va gestiona comenzile de conducere și va comunica cu locomotiva. Parteneriatul urmează să continue până în octombrie 2027.
Proiectul „Fully Automatic Push-Pull Locomotive este sprijinit de Ministerul Federal pentru Digital și Transport (BMDV) în cadrul programului Future of Rail Freight Transport.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole