spot_img
vineri, iulie 1, 2022
spot_img

DB: 71 de milioane de pasageri pe IC și ICE în doar jumătate de an

trenuri pentru regiunea StuttgartGrupul german Deutsche Bahn a prezentat joi rezultatele preliminare pe 2019. „Am înregistrat progrese pentru clienții noștri”, spun oficialii gigantului feroviar. DB înregistrează profituri în scădere, dar un trafic și investiții record.

Rezultatele au fost prezentate joi de către Richard Lutz, CEO DB. El a vorbit de „progrese pentru clienții noștri” și de un nou record de pasageri în transportul pe distanțe lungi.

La jumătatea anului 2019, cererea de transport la distanță a crescut pentru a cincea oară consecutiv, volumul de pasageri transportați, deja ridicat în prima jumătate a anului 2018, crescând cu încă 1,3% pe an. În prima jumătate a anului 2019, un total de 71,8 milioane de pasageri – un nou record – au folosit serviciile ICE și IC. În total, DB Group se așteaptă să transporte peste 150 de milioane de pasageri pe distanțe lungi în 2019, mai mult decât oricând într-un singur an (CFR Călători transportă aproximativ 50 – 60 milioane pasageri annual, dar trebuie luat în calcul faptul că DB menționează doar trafic IC și ICE).

La 77,2%, punctualitatea pe distanțe lungi în prima jumătate a anului 2019 a fost de asemenea mai mare decât nivelul din 2018 (74,9%) și mai mare decât obiectivul grupului DB de 76,5% pentru 2019. Veniturile ajustate ale grupului DB au crescut cu 2,2%, la 22 miliarde euro în prima jumătate a anului 2019. „Modernizarea și extinderea sistemului feroviar german pe o scară masivă nu este genul de provocare care poate fi rezolvată peste noapte, iar cheltuielile majore de capital vor fi necesare în următorii ani și decenii”, spune Lutz.

Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a fost de 757 milioane euro în prima jumătate a anului 2019, comparativ cu 974 milioane euro în prima jumătate a anului 2018. Scăderea de aproximativ 22% a fost cauzată de cheltuielile pentru măsuri suplimentare pentru îmbunătățirea calității și performanţă. Această investiție în viitorul feroviar va fi plătită financiar pe termen lung, a declarat CEO-ul DB Lutz.

Grupul DB și-a prezentat noua strategie, „Powerful Rail”, Consiliului de Supraveghere în iunie. În consecință, grupul DB Group se axează pe beneficiile clienților prin stimularea extinderii, modernizării și creșterii sistemului feroviar. Numai în anii următori, Grupul DB va angaja 100.000 de angajați noi și va aduce o contribuție esențială la protecția climei, transportând mai mult trafic pe calea ferată. De menționat că la București conducerea Ministerului Transporturilor menționează de necesitatea disponibilizărilor la CFR Marfă.

Și traficul feroviar a continuat să crească: în prima jumătate a anului 2019, totalul tren-kilometri a crescut încă o dată, cererea de trase de tren majorându-se cu 0,6%, până la 543 milioane kilometri pe tren. Procentul clienților din afara grupului care utilizează rețeaua a crescut, de asemenea, de la 31,9% în prima jumătate a anului 2018 la 33,1% în prima jumătate a anului 2019.

În ciuda unei concurențe intense și continue în transportul feroviar de marfă, DB Cargo și-a stabilizat volumul vânzărilor. Divizia de business marfă a Grupului DB a înregistrat în prima jumătate a anului 2019 43,7 miliarde de tone de kilometri, după 44,5 miliarde în prima jumătate a anului 2018. DB Schenker, subsidiara logistică internațională a Grupului DB, a continuat să producă performanțe ridicate,  cu 2,3% creștere a veniturilor și 10,2% a EBIT.

În vederea creșterii afacerilor, Grupul DB continuă să investească la un nivel înalt. „Deutsche Bahn efectuează cheltuieli de capital extinse, cu un impact durabil asupra tuturor unităților noastre de afaceri, cu un accent clar pe operațiunile feroviare din Germania”, a declarat DB CFO Alexander Doll.

Investiții de peste 5 miliarde euro

Ca urmare, cheltuielile nete de capital au rămas la un nivel foarte ridicat în prima jumătate a anului 2019 și se așteaptă să crească la peste 5,5 miliarde de euro – cea mai mare valoare înregistrată vreodată în istoria Grupului DB – până la sfârșitul anului.

Din cauza, în principal, unui nou standard contabil pe care toate companiile trebuie să le aplice acum, datoria financiară netă a Grupului DB a crescut la 25,4 miliarde euro la 30 iunie 2019,  după 19,5 miliarde EUR la 31 decembrie 2018. Noul standard prevede că obligațiile de leasing trebuie să fie incluse în datorie; dacă acestea nu s-ar aplica, Grupul DB ar anunța că datoria financiară netă va crește doar puțin în 2019 în ansamblu, până la aproximativ 20 miliarde euro.

DB Group se așteaptă să genereze un EBIT ajustat de cel puțin 1,9 miliarde euro pentru anul 2019 în ansamblul său și să înregistreze venituri pe tot parcursul anului de peste 45 miliarde euro.

Ultimele Articole