Linia Silver Line a Dallas Area Rapid Transit (DART) se apropie de etapele finale de construcție, urmând ca serviciul de transport de pasageri să înceapă între sfârșitul anului 2025 și începutul anului 2026. Acest proiect feroviar regional de 26 de mile va lega East Plano de Terminalul B al Aeroportului Internațional Dallas/Fort Worth, traversând șapte orașe – Addison, Carrollton, Coppell, Dallas, Grapevine, Plano și Richardson – prin trei districte. Proiectul va adăuga 10 stații noi la rețeaua de transport în comun DART existentă și este în prezent finalizat în proporție de 85%.
Pentru a gestiona domeniul de aplicare extins al proiectului, DART și antreprenorul de proiectare-construcție Archer Western Herzog (AWH) au împărțit Silver Line în trei segmente de construcție. Testarea a început la sfârșitul anului 2024 în Segmentul C, care merge de la Plano la Richardson, unde au fost finalizate lucrări de construcție semnificative.
Testele vor începe în curând în segmentul A, care se întinde de la aeroportul DFW la Carrollton, cursele de încercare ale vehiculelor fiind programate până la sfârșitul lunii ianuarie. Aceste teste vor evalua performanța trenurilor, integritatea căii ferate, semnalele și trecerile la nivel, asigurând un serviciu sigur și fiabil. DART colaborează îndeaproape cu orașele și districtele școlare locale pentru a sensibiliza publicul pe măsură ce activitatea trenurilor pe șine crește.
Mai târziu în acest an, testele vor conecta Segmentul A la Segmentul B, care include zona Dallas Nord. Segmentul B a implicat unele dintre cele mai complexe construcții, inclusiv închiderea Hillcrest Road la începutul anului 2024. Testarea completă a sistemului pe toate segmentele este programată pentru vara anului 2025, după finalizarea etapelor majore de construcție.
Progresele înregistrate pe Silver Line includ câteva evoluții notabile:
- Plano: În octombrie 2024, DART a început construcția unei noi facilități de întreținere a echipamentelor de 40.000 de metri pătrați în coridorul tehnologic din Plano. Adiacentă stației Shiloh Road, această instalație va găzdui operațiuni și birouri administrative pentru Silver Line.
- Carrollton: Un nou turn cu lifturi va conecta stația Silver Line cu platforma supraetajată a Green Line la stația Downtown Carrollton. Construcția acestui turn, întârziată din cauza vremii, urmează să fie reluată la începutul anului 2025. În plus, Denton County Transportation Authority (DCTA) a anunțat că intenționează să extindă serviciul către Downtown Carrollton, creând o legătură între călătorii din Denton County și Silver Line. Conexiunile viitoare vor permite accesul la transportul în comun către centrul orașului Denton prin intermediul trenului A al DCTA și către centrul orașului Fort Worth prin intermediul TEXRail al Trinity Metro la stația DFW Airport North din Grapevine.
- Richardson: Dezvoltarea CityLine va beneficia de îmbunătățiri, inclusiv adăugarea de arce estetice la podul care traversează US-75 și duce la stația CityLine/Bush. Instalarea acestor arce este planificată pentru 2026, adăugând un element vizual distinctiv zonei.
Silver Line este pregătită să îmbunătățească semnificativ conectivitatea regională prin conectarea destinațiilor cheie din metroplexul Dallas-Fort Worth. Prin cele 10 stații noi și opțiunile de transport în comun extinse, proiectul își propune să ofere pasagerilor o accesibilitate sporită, sprijinind în același timp dezvoltarea urbană în comunitățile pe care le deservește.