Danemarca si Suedia vor construi un metrou transfrontalier

Proiectul se ridica la un cost de 30 miliarde coroane daneze (4 miliarde de euro), inceperea lucrarilor fiind estimata pentru anul 2028. Linia ar putea fi inaugurata in 2035. Este vorba de un proiect, initiat cu ani in urma, ce propune construirea unei retele de metrou intre Copenhaga, capitala Danemarcei si Malmö, unul dintre cele mai importante orase din Suedia. Metrourile vor pleca cu o distanta de un minut si jumatate intre ele si vor parcurge, in subteran, distanta dintre Copenhaga si Malmö in 23 de minute, aproximativ jumatate din cat dureaza acum o calatorie intre cele doua orase, la suprafata si cu alte mijloace de transport.

“Metroul Öresund a depasit stadiul de viziune pe care o aveam acum sase-sapte ani si a devenit o sansa la un proiect realizabil”, spune Frank Jensen, primarul capitalei daneze.

“Noul metrou va avea o importanta strategica pentru cele mai atractive piete de business din Europa de Nord. Tarile scandinave vor avea oportunitatea sa devina un loc semnificativ pe harta Europei”, sustine si Katrin Stjernfeldt Jammeh, primarul orasului Malmö.

Conexiunile rutiere si feroviare de care dispune regiunea scandinava la ora actuala, via Podul Öresund, permit tranzitul a 1,3 milioane pasageri pe ora. Estimarile arata ca cifra ar creste la apoximativ 2,3 milioane, dupa construirea liniei de metrou Öresund.

In acest sens, primarii celor doua orase, Copenhaga si Malmö, au anuntat stabilirea unui parteneriat care sa promoveze proiectul Metroul Öresund. Conducerea parteneriatului va fi asigurata de catre Jørn Neergaard Larsen, fost ministru al Muncii in Danemarca.

Viitoarea linie de metrou va parcurge o distanta de 22,1 kilometri de tunel pe sub Stramtoarea Öresund, cea care separa Danemarca de Suedia. Linia va fi astfel proiectata incat sa sustina operarea a 36 de trenuri pe ora, per fiecare directie. Vor fi construite cinci statii de-a lungul traseului, iar ramele de metrou vor parcurge distanta cu o viteza de 120 km/h.