spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

Dan Vîlceanu, primă de instalare la Transporturi. 35 milioane lei în plus la rectificare

De unde spunea că ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, ar merita să îi fie luați bani, nu dați la rectificare, șeful Guvernului, Florin Cîțu, a  decis să pluseze 35 de milioane de lei în plus la rectificare la Transporturi. Contează persoana care conduce sau „performanța” ministerului?

doru.cireasa@clubferoviar.ro

 

sus, proiectul cu 35 milioane lei in minus din luna august

Majorarea sumei alocate Transporturilor coincide cu venirea la cârma ministerului a lui Dan Vîlceanu, acesta fiind totodată și ministru de Finanțe, adică șef al ministerului care se ocupă de rectificare. Dacă proiectul de rectificare din august stabilea un plus de 625.644 lei, cel publicat miercuri în Monitorul Oficial stabilește un plus de 660.644 lei, deci 35 de milioane de lei.

Unde vor merge banii alocați în plus? Proiectul nu precizează explicit de ce această nevoie de alocare suplimentară, însă banii în plus dintre cele două documente sunt de găsit la capitolul cheltuieli curente (425 de milioane de lei față de 390 de milioane de lei în august).

„La Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să iau bani, nu să dau, dacă e după execuția bugetară. (…) Nu a fost prezentat un plan de restructurare pentru CFR Călători. (…) Domnul Drulă trebuie să prezinte execuția bugetară public”,  spunea Florin Cîțu, cu nu mai mult de o lună în urmă.

189 de milioane de lei în plus la calea ferată, în special la plata datoriilor

Sub o treime din suma alocată în plus merge spre calea ferată. Reamintim că zilele trecute ministrul demisionar Cătălin Drulă îl numea pe premierul Florin Cîțu un premier „total ostil căii ferate”. Actul normativ precizează că suma de 189.770 mii lei se utilizează pentru majorarea contribuției statului la capitalul social al Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. astfel:

a) suma de 87.250 de lei se virează într-un cont disponibil distinct deschis la Trezoreria Statului și se utilizează de
Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru achitarea către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a taxei pe valoarea adăugată deduse pentru realizarea obiectivelor proprii de investiții finanțate de la bugetul de stat și neutilizată până la finele anului bugetar, nevirată la bugetul de stat, precum și dobânzile și penalitățile de întârziere aferente acesteia;
b) suma de 80.000 mii lei se utilizează de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru plata obligațiilor către Societatea Electrificare „C.F.R.” — S.A.;
c) Societatea Electrificare „C.F.R.” — S.A. utilizează suma prevăzută la lit. b) exclusiv pentru achitarea datoriilor către bugetul general consolidat al statului;
d) suma de 22.520 de lei se utilizează de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru plata obligațiilor către Societatea Telecomunicații „C.F.R.” — S.A.;
e) Societatea Telecomunicații „C.F.R.” — S.A. utilizează suma prevăzută la lit. d) exclusiv pentru achitarea datoriilor către bugetul general consolidat al statului;
f) Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A., Societatea Electrificare „C.F.R.” — S.A. și Societatea Telecomunicații „C.F.R.” — S.A. gestionează sumele prevăzute la lit. b) și d) prin conturi de disponibil distincte deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului.

Citește aici bilanțul lui Cătălin Drulă la Transporturi în sectorul feroviar

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole