spot_img
marți, noiembrie 30, 2021
spot_img

Politicianul care voia să închidă 35% din rețeaua CFR, condamnat din nou la închisoare

Dan Șova a fost condamnat. Politicianul care, din postura de mininistru al Transporturilor, voia să închidă 35% din rețeaua CFR este pe cale să meargă din nou la închisoare.

Fostul senator PSD Dan Şova, ministru al Transporturilor în perioada 5 martie-24 iunie 2014, a fost condamnat miercuri de Curtea de Apel Bucureşti la patru ani de închisoare cu executare pentru trafic de influenţă în Dosarul CET Govora, anunță G4Media.

Este vorba despre dosarul în care Dan Şova a mai fost condamnat în iunie 2018 de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la trei ani închisoare, însă el a fost eliberat din penitenciar după şase luni, pedeapsa fiindu-i anulată atunci în baza unei decizii a Curţii Constituţionale, care a constatat nelegalitatea constituirii completurilor de cinci judecători de la Instanţa supremă. Dosarul a fost mutat la Curtea de Apel Bucureşti, iar la rejudecare instanţa i-a aplicat lui Şova o pedeapsă mai mare, respectiv patru ani cu executare, însă decizia nu e definitivă.

Dan Șova a fost condamnat din nou la închisoare. Cum pusese gând rău căii ferate

Dan Șova a fost condamnat miniștrii francezi să meargă cu trenulÎn urmă cu șapte ani, Master Planul General de Transport al României a ajuns în Parlament. În documentul primit atunci de deputați și senatori se preciza „reducerea la o rețea sustenabilă, de exemplu 60% din numărul total de kilometri de cale ferată care înregistrează 90% din cerere (…) Restul rețelei nu va mai fi finanțată din fonduri naționale, dar poate fi parțial preluată, acolo unde este relevant, de autoritățile locale“.

Măsura fusese decisă de Dan Șova, care a ocupat funcția de ministru al Transporturilor în perioada 5 martie-24 iunie 2014. Luat la rost de presă și de reprezentanții industriei feroviare, Dan Șova a încercat să arunce vina pe oficialii Comisiei Europene, care ar fi cerut României reducerea cu 4.000 de kilometri a rețelei de cale ferată. Cu aroganța-i binecunoscută, Dan Șova spunea că pe traseele feroviare dezafectate ar putea fi construite piste de biciclete.

CITEȘTE și Cum a vrut preotul propus la Transporturi în Guvernul Ciucă să închidă 35% din rețeaua CFR

Minciuna lui Dan Șova a fost demontată de Comisia Europeană

Minciuna ministrului de la acea vreme a avut picioare scurte, ea fiind demontată chiar de oficialii de la Bruxelles, în urma unei solicitări de presă adresate de subsemnatul comisarului european pentru Transport de atunci, Siim Kallas.

„Comisia Europeană a adoptat ținte ambițioase pentru creșterea traficului feroviar și dezvoltarea infrastructurii feroviare, în Cartea Albă a Transporturilor din 2012. Serviciile Comisiei sunt în strâns contact cu autoritățile române nu numai în ceea ce privește Master Planul, dar și pe baza Memorandumului de înțelegere a balanței plăților, a Acordului de Parteneriat 2014-2020 și a altor programe operaționale pentru aceeași perioadă pentru implementarea fondurilor europene structurale și de coeziune. Vreau să vă reasigur că CE nu (sublinierea din răspunsul original – n. red.) a cerut sau convenit cu România închiderea a 4.000 de kilometri de căi ferate”, se arată în răspunsul trimis de Dale Kidd, ofițer de presă al lui Siim Kallas.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole