Dan Costescu, scos din CA Telecomunicații CFR

11 februarie 2021

Șeful CFR Călători rămâne doar cu indemnizația din Consiliul de Administrație ROMATSA pe lângă salariul și bonusurile, dacă acestea sunt prevăzute în contractul lui, încasate de la CFR Călători.

Surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor și a companiilor de cale ferată au informată că Adunarea Generală a Acționarilor de la Telecomunicații CFR nu a mai prelungit mandatul lui Dan Marian Costescu în Consiliul de Administrație al companiei Telecomunicații CFR.  Cel mai probabil scoaterea lui Costescu din Consiliul de Administrație a fost realizată la cererea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Structurile AGA acționează la cererea Ministerului Transporturilor. De la numirea sa în CA Telecomunicații drept membru interimar în 20 iulie 2020, Dan Costescu s-a aflat în conflict de interese căci CFR Călători a avut sau are contracte cu Telecomunicații CFR, iar legislația interzice prezența în conducerea unor companii de stat a executivilor altor companii de stat ce au contracte comerciale cu primele.

Citește cum și-a bătut joc Opoziția ajunsă la guvernare de Guvernanța corporativă deși a acuzat de nenumărate ori PSD de nepotism în privința conducerii companiilor de stat.

Mandatul lui Costescu a fost prelungit o singură dată pentru două luni în octombrie 2020, iar la expirarea sa în ianuarie 2021 nu a mai fost prelungit. Nu este clar care este indemnizația pierdută de Dan Costescu prin excluderea sa din CA Telecomunicații CFR, însă noii membri în această structură sunt retribuiți cu nu mai puțin peste 11.000 lei lunar, pentru o activitate ce constă de regulă în participarea la o singură ședință pe lună.

Întrebată asupra conflictului de interese, vechea conducere a Ministerului Transporturilor infirma conflictul de interese. Întrebat dacă șeful CFR Călători se află în conflict de interese și rugat să explice, Ministerul Transporturilor redirecționa cererile presei către Agenția Națională de Integritate. ”În ceea ce privește constatarea existenței unor conflicte de interese, considerăm că numai autoritatea competentă existentă este cea care poate să constate starea de incompatibilitate sau conflictul de interese administrativ”, spunea Ministerul Transporturilor, cu referire la Dan Costescu.

Acesta rămâne însă membru al C.A. ROMATSA, Regia de Dirijare a Traficului la a cărei activitate probabil nu se pricepe prea mult, dată fiind pregătirea sa de inginer transporturi feroviare, dar unde indemnizațiile sunt consistente. Bugetul ROMATSA prevede pentru directorul general și cei câțiva membrii ai C.A. o sumă de 1,3 milioane lei pe an. (D.C.)