spot_img
duminică, octombrie 17, 2021
spot_img

Dan Costescu revine în conducerea unei societăți feroviare. Vîlceanu a împărțit sinecurile

Fostul director general al CFR Călători, Dan Costescu, a fost recuperat de pe tușă de ministrul Transporturilor, Dan Vîlceanu, acesta numindu-l zilele trecute membru în CA al Telecomunicații CFR, poziție din care va câștiga un venit brut de 11.000 lei lunar. Lista lui Vîlceanu se completează cu alți membri devotați PNL care își vor rotunji și ei veniturile personale din bani publici.

Numirile au fost făcute prin Hotărârea 12 a AGA din 1 octombrie 2021. Hotărârea scoate din CA trei vechi membri, printre care pe directorul general al Metrorex, Ștefan Paraschiv, pentru a introduce cinci noi membri.

Găvruța, expertul în sinecuri la stat. Din puțin de aici, puțin de acolo se fac 18.000 lei pe lună

Adrian Daniel Găvruța este un personal familiarizat cu funcțiile la stat, cu câștiguri importante din funcții publice. „Adrian Daniel Găvruța a lucrat toată viața la stat. Astăzi este secretar general adjunct la Ministerul Transporturilor și președintele CA la Poșta Română. A fost, între altele, consilier județean, șef de CA la un teatru, expert la finanțe, șef de resurse umane, consilier parlamentar, lider sindical și lector universitar. El reușește performanța de a încasa mai multe salarii de la stat concomitent, dar să și învețe pe rupte”, scria la începutul anului Valeriu Nicolae într-un nou comentariu pentru Libertatea. „Din declarația de avere pe 2020, aflăm că în 2019, domnul Găvruța a avut un venit net de 215.149 de lei. Sau 18.000 de lei pe lună, cu mai mult de 3.000 de lei peste salariul președintelui. Bani încasați din 4 locuri diferite, deși surse ne spun că domnul Găvruța se vaită că muncește la minister peste 12 ore pe zi”, mai scria publicația.

Florin Sergiu Bunea: Know how în industria laptelui

Florin Sergiu Bunea este absolvent al Facultății de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București și a lucrat consultant pentru o firmă germană. Înainte de a lucra pentru Compania municipală de Transporturi, înființată de Gabriela Firea (a deținut funcția de director general până la desființarea acesteia), Sergiu Bunea, 34 de ani, a lucrat în cele mai diverse domenii, precum Industria Laptelui, Constructii Civile, Morărit, Consultanță în Afaceri. El poate aduce deci la Telecomunicații CFR o expertiză vastă, provenită din cele mai variate domenii.

Bogdan Ștefan Neculcea, consilier județean PNL

Bogdan Ștefan Neculcea este un consilier județean, desigur, din partea PNL, căci oamenii PNL sunt, desigur, singurii pricepuți la Telecomunicațiile feroviare, chiar dacă nu au activat în domeniu.

Eftenoiu și Vîlceanu s-au cunoscut la un cărbune

Și cum cei de acasă nu pot fi uitați, mai ales dacă vin din complicata industrie a cărbunelui, Dan Vîlceanu l-a numit în CA și pe Mădălin Cornel Eftenoiu de origine tot din Gorj.

Eftenoiu este poate persoana care face cel mai bine legătura între anticomuniștii de la PNL și comuniștii de la PSD. Potrivit publicației locale gorjeanul.ro, Mădălin Cornel Eftenoiu a fost membru în Consiliul de Supraveghere al Complexului Energetic Oltenia, promovat șef administrație adjunct colectare la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Gorj începând cu 13 aprilie 2020, detașat cu aceeași dată la Administrația Contribuabililor Mijlocii București unde deținea funcția de șef, angajat pentru doar câteva zile director adjunct la Direcția de Asistență Socială a Primăriei Târgu-Jiu. El a fost preferat de PSD pentru o funcție de deputat. Mai mulți primari PSD au susținut astfel o candidatură a lui Eftenoiu, promovat și susținut de PNL în funcțiile de mai sus, pentru al doilea loc eligibil de deputat, după Mihai Weber.

Citește și CA-ul CFR Călători, schimbat de Dan Vîlceanu. USRPlus-iștii fac rocadă cu prietenii PNL

Ginere al fostului prim-procuror al Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj, Gheorghe Focșan, Mădălin Cornel Eftenoiu a fost vehiculat drept candidat la alegerile parlamentare din partea PSD Gorj, pe un loc eligibil. Între primarii PSD se discuta de candidatura lui Eftenoiu, pe locul doi la deputați, după președintele Mihai Weber.

„Interesant este că PSD dorește un candidat care a beneficiat deja de promovări în funcții acceptate atât de către deputatul Dan Vâlceanu, în CS-ul CEO, cât și de Marcel Romanescu, director adjunct pentru patru zile la Primăria Târgu-Jiu. Într-un cuvânt, acceptate de liderii PNL”, comenta publicația gorjeană. Așa că dacă PNL vorbește de rău PSD să nu îi credeți.

Numit și de „Cătălin”, Costescu a fost numit acum de „Dan”

Nu a putut sta mai mult de câteva luni departe de CA Telecomunicatii CFR, companie de la care va câștiga 11.000 lei brut. „Cătălin”, după cum Dan Costescu îl numea pe holurile Ministerului Transporturilor pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în discuțiile purtate cu angajații Ministerului, l-a numit pe acesta în mai 2021 din nou membru în CA CFR Telecomunicații.

Costescu a mai fost membru în CA Telecomunicații până în primăvara acestui an când nu i s-a mai prelungit mandatul în CA. Atunci lui i s-au găsit înlocuitori. În martie 2021, in CA Telecomunicații CFR a fost numit  George Marussi, secretar general USR. La momentul la care Costescu a pierdut șefia CFR Călători Marussi a părut încântat de destituirea lui Costescu. Reformăm România” a postat el pe Facebook alături de articolul Club Feroviar în care informa despre destituirea lui Dan Costescu.

Locul în CA Telecomunicații era ocupat de Costescu în pofida conflictului de interese în care se afla (CFR Călători și CFR Telecomunicații erau societăți partenere comercial, iar legea interzice prezența unor persoane concomitent în structurile de conducere ale acestor societăți).

Recent, Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor, director general al CFR Călători și al CFR SA, Dan Costescu, a  desființat în termeni duri proiecte incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, proaspăt aprobat. „Multe din proiectele de mai sus nici nu au o fundamentare serioasă, sunt fie inventii din ultimii ani ale ong-urilor de casa, fie megalomaniile unor politicieni dati în damblaua ctitoriei, fie populisme pe cât de costisitoare, pe atât de inutile. Nimic nou”, a comentat Dan Costescu.

Mandatul lui Dan Costescu la conducerea CFR Călători s-a caracterizat printr-o atitudine agresivă de PR și față de jurnaliști. Pe situl CFR Călători și-a făcut apariția o rubrică de așa-zise fake news-uri ale jurnaliștilor la adresa companiei – în cazul în care performanțele managementului erau puse sub semnul întrebării. Totodată, au apărut amenințările cu acționarea în instanță a jurnaliștilor de către directorul general, amenințări formulate semi oficial de colaboratori ai directorului general pe partea de comunicare.

Mandatul său la conducerea CFR Călători a fost departe de a fi unul strălucit. Lucru cauzat de criza COVID care aproape s-a suprapus cu debutul lui Costescu la conducerea CFR Călători. Datoriile CFR Călători la plata TUI către CFR SA au explodat, crescând cu aproximativ 50%. Prăbușirea încasărilor a blocat modernizarea parcului rulant, în pofida declarațiilor în roz făcute de Dan Costescu pe această temă.

Mandatele au o durata de patru luni cu posibilitatea prelungirii cu încă două.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole