spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

Dan Barna s-a răzgândit: calea ferată nu mai e manta de vreme rea, ci prioritate guvernamentală

După ce, recent, spunea că rețeaua feroviară este un fel de manta de vreme rea până apar autostrăzile, acum Dan Barna s-a răzgândit. Vicepremierul consideră modernizarea rețelei feroviare o prioritate guvernamentală și că trenul trebuie să redevină una dintre opțiunile preferate ale românilor. Merită amintit faptul că, atunci când era ministru al Transporturilor, actualul șef al CFR Călători, Dan Costescu, spunea că trenul este ”un lux”.

Adrian Bărbulescu

Dan Barna s-a răzgândit

Una dintre priorităţile Guvernului va fi recondiţionarea şi modernizarea căilor ferate, „astfel încât trenul să redevină una din opţiunile preferate ale românilor”, a scris Dan Barna pe pagina sa de Facebook. El a menţionat că i-a spus preşedintelui Klaus Iohannis, la întâlnirea de joi, acest lucru.

”Am găsit în preşedintele Klaus Iohannis un susţinător şi un aliat în lupta noastră pentru a promova reforme reale în zona de infrastructură şi a companiilor de stat din acest sector. În întâlnirea pe care am avut-o azi (joi – n.red.) la Cotroceni, alături de colegul meu Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, i-am spus preşedintelui că, din punct de vedere al infrastructurii de transport, una dintre priorităţile actualului guvern va fi recondiţionarea şi modernizarea căilor ferate, astfel încât trenul să redevină una din opţiunile preferate ale românilor”, se arată în postarea de joi seara a vicepremierului.

Dan Barna s-a răzgândit. Vrea bani din PNRR pentru rețeaua feroviară

El a adăugat că, pe de altă parte, proiectele de construcţie şi reparare a infrastructurii rutiere şi feroviare trebuie să fie planificate în aşa fel încât să fie fructificată la maximum oportunitatea fondurilor care vor veni prin PNRR. ”Aceasta este o oportunitate pe care colegul meu Cătălin Drulă o înţelege foarte bine şi lucrează intens pentru a o transforma în realitate. Am discutat aplicat despre câteva dintre proiectele prioritare în următorii ani”, a precizat liderul USR PLUS.

Barna a afirmat că, în privinţa companiilor de stat, a existat un consens asupra necesităţii ca în conducerea lor să fie numiţi manageri profesionişti, capabili să le administreze performant în interesul şi beneficiul public, adăugând: ”Pentru multe astfel de companii ar fi o premieră”. ”În contextul oportunităţii resurselor asigurate de PNRR şi a necesităţii deja dramatice de a face reforme structurale în următoarele luni, obiectivele şi mizele acestui Guvern nu pot fi decât reformiste, oricâtă rezistenţă inerţială întâlnim în sistem”, a conchis Barna.

Dan Barna acum două săptămâni: Calea ferată, alternativă reală până sunt gata autostrăzile”

Dan Barna s-a răzgânditNu mai devreme de acum două săptămâni, Dan Barna avea însă o altă opinie despre calea ferată, pe care o considera un fel de manta de vreme rea, până sunt gata autostrăzile. Invitat la Antena 3, vicepremierul spunea că rețeaua feroviară a României poate fi reparată rapid pentru a fi eliminate restricțiile de viteză, astfel încât să poată fi folosită drept alternativă până când va fi finalizată rețeaua de autostrăzi.

”Avem o rețea remarcabilă de cale ferată. Trebuie reparată sau modernizată ca să nu mai existe acele limitări de viteză și pe care (să poată circula – n.red.) o locomotiva modernă (…) creezi o alternativă reală până sunt gata autostrăzile …acestea o să apară în 2-3 ani”, a spus Barna.

Dan Costescu: ”Trenul este un lux”

Nu numai Dan Barna a spus lucruri trăsnite, ci și Dan Costescu.
„Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potrivește cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate țările civilizate este la fel. Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult că să îl aibă. Suntem o țară săracă și trebuie să păstrăm limitele, dar vă spun că sunt trenuri care sunt foarte bine puse la punct. Încercați trenurile spre mare și o să aveți o mare surpriză. Celelalte trenuri nu au obligația să aibă aer condiționat. Sunt trenuri de lung parcurs, mediu parcurs și scurt parcurs. Fiecare operator feroviar, dacă vrea să atragă clienți, va oferi aer condiționat”, spunea Dan Costescu în 2016, pe vremea când era ministru al Transporturilor, într-o intervenție la Realitatea TV.

După această declarație, el a fost înlocuit în funcție de Sorin Bușe.

Ultimele Articole