vineri, aprilie 18, 2025

BREAKING. Curtea de Apel „trântește” un al doilea contract de trenuri semnat de PESA și ARF

Curtea de Apel „trântește” un al doilea contract de trenuri semnat de PESA și ARF, viitorul înțelegerii de 3,2 miliarde de lei fiind sub semnul întrebării.

Curtea de Apel București s-a pronunțat la finele săptămânii trecute asupra acțiunii deschise de producătorul francez Alstom împotriva desemnării drept câștigătoare a ofertei depuse de polonezii de la PESA la licitația de atribuire a unui contract de 3,2 miliarde de lei pentru 62 de rame electrice regionale, contract împărțit pe trei loturi.

Este un al doilea contract pus sub semnul întrebării după cel de 20 de rame electrice interregionale și acela ca urmare a unei acțiuni similare a Alstom la aceeeași instanță.

„Soluţia pe scurt: Admite în parte plângerea Alstom Transport S.A.. Modifică Decizia atacată, în sensul că admite în parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. şi, în consecinţă: – anulează în parte: (i) Comunicările privind rezultatul procedurii, respectiv Adresa nr. 7616/ 30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 1, a Adresa nr. 7618/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 2 şi Adresa nr. 7620/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 3, precum şi (ii) Raportul procedurii nr. 7612/27.10.2023 aferent Lotului 1, Raportul procedurii nr. 7613/27.10.2023 aferent Lotului 2 şi Raportul procedurii nr. 7614/ 27.10.2023 aferent Lotului 3, în ceea ce priveşte evaluarea ofertei PESA; – obligă Autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse în considerentele prezentei hotărâri. Respinge plângerea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 05.04.2024”, a stabilit instanța. Decizia a fost publicată abia luni.

Contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale a fost semnat la finele lunii ianuarie în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Valoarea totală a contractului a fost estimată în faza de licitație între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, după cum urmează:

– Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

– Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

– Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Rutele trenurilor regionale

Noua investiție propusă se va materializa în achiziția a 62 de trenuri electrice și va conduce la creșterea frecvenței de călătorie, utilizând transportul feroviar și la o reducere semnificativa de emisii de CO2 (12.014,7t CO2/an, ceea ce reprezintă 29,2% raportat la situația actuală).
Ramele electrice achiziționate vor fi operaționale pe 11 rute, respectiv:
➢ R1: București Nord – Ploiești Vest – Brașov;
➢ R2: Brașov – Gheorghieni;
➢ R3: București Nord – Ploiești Sud – Adjud;
➢ R4: București Nord – Roșiori Nord;
➢ R5: București Nord – București Obor;
➢ R6: București Nord – Fundulea;
➢ R7: Arad – Timișoara – Caransebeș;
➢ R8: Huedin – Cluj – Bistrița;
➢ R9: Iași – Pașcani – Suceava;
➢ R10: Bacău – Pașcani;
➢ R11: Fetești – Constanța.

 

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole