miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Cum vor arăta la interior trenurile intercity private de la Ferotrafic-TFI

Operatorul privat ieșean Ferotrafic-TFI va pune în circulație trenurile sale intercity în data de 18 mai, spune patronul operatorului care prezintă și o fotografie a interiorului. Distanța dintre scaune sugerează respectarea cu adevărat a standardului de confort intercity.

Tren israelian perfect identic cu cel pus in circulație de Ferotrafic TFI

Dumitru Anchidin, acționarul Ferotrafic-TFI, afirmă că trenurile vor intra în circulație la data de 18 mai 2025. „Vor fi garnituri din două automotoare, vor fi opt automotoare. Merg până la cinci automtoare pe garnitură. La două vor fi 168 locuri ori doi adică 336 locuri. Va exista și o rezervă pentru suplimentare”, spune el.

În primăvara anului viitor Ferotrafic-TFI va dispune de 14 din cele 33 de automotoare cumpărate din Israel, a declarat el pentru Club Feroviar.

De la acea dată, ieșenii și sucevenii vor ajunge mai repede la București pe calea ferată. Trenurile cumpărate din Israel pot atinge până la 180 km/oră. „Vor fi cele mai rapide trenuri din regiunea Moldovei”, spune Dumitru Anchidin care a dezvăluit pentru Ziarul de Iași orarul trenurilor, așa cum va fi publicat în noul mers al trenurilor: „Vor fi două trenuri pe ruta Iași – Bucureşti și retur și două pe ruta Suceava – București și retur. Iar în sezonul estival, între 14 iunie 2025 și 7 septembrie 2025 va circula un tren și pe ruta Suceava – Mangalia și retur”.

Reamintim că orarul trenurilor a fost prezentat în premieră de către Club Feroviar într-un articol disponibil aici.

Knorr Bremse

Două perechi de trenuri rapide pe relația București-Suceava și retur

Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7,35 (11751) și la 17,10 (11753) și vor face pe drum cinci ore și 20 de minute, respectiv cinci ore și 29 de minute.

Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat, așa cum vom vedea mai jos) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Roman, Pașcani (pentru București-Suceava). La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7,08 (11752) și la 14,44 (11754), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 39 de minute, respectiv cinci ore și 37 de minute. De la Iași la București trenurile vor avea oprire la Vaslui. Bârlad, Focșani, Buzău

Trenuri Intercity private spre și dinspre Iași

Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7,22 (11761) și 16,28 (11762), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 27 de minute, respectiv cinci ore și 33 de minute. Și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina.

În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6,00 (11762) și 15,47 (11764), iar timpii de parcurs vor fi de cinci ore și 42 de minute, respectiv cinci ore și 43 de minute.

Ferotrafic TFI este al patrulea operator privat care introduce trenuri până la Mangalia în timpul sezonului estival, după Regio Călători, Transferoviar Călători și Astra Trans Carpatic.

Trenul 11782 va pleca din Suceava la ora 5,15 și va ajunge la Mangalia la ora 13,00, după o călătorie de șapte ore și 15 minute. La întoarcere, perechea sa, trenul 11784 va pleca din Mangalia la ora 13,31 și va sosi la destinația finală, Suceava, la ora 21,28, după un drum de șapte ore și 57 de minute.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole