spot_img
miercuri, mai 18, 2022
spot_img

Cum vede Nicușor Dan trenul urban al Capitalei pe linii care nu sunt ale Primăriei

Primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, a încercat luni seară la B1 TV să explice o schemă de funcționare a trenului urban al Bucureștiului în condițiile în care liniile feroviare din interiorul Bucureștiului, atâtea câte au mai rămas nedezafectate, sunt in administrarea Ministerului Transporturilor. Cum vede Nicușor Dan problema?

Nicușor Dan despre licitația pentru tramvaie

Dezvoltarea unei reţele de metrou de suprafaţă este un proiect evaluat la 500-600 de milioane de euro şi care trebuie realizat în colaborare cu Ministerul Transporturilor, spune primarul ales.

„Din fericire, titularul de proiect este Ministerul Transporturilor, că el are infrastructura (Nicușor Dan nu a explicat de ce, din fericire – n.red.). Va fi operat de Primăria Capitalei, prin aceste mici trenuri. Deci Primăria va plăti CFR mentenanţa infrastructurii. Primăria va fi un fel de operator care va folosi infrastructura CFR. Va fi conectat cu STB-ul Capitalei şi cu metroul care e al Ministerului Transporturilor. Va exista o cartelă unică. Linia de tren nu se va intersecta cu şoselele, deci nu va sta la semafor. Îl vom avea până la sfârşitul mandatului”, a declarat Nicușor Dan la B1 TV.

Prioritatea declarată a edilului este de a rezolva problema traficului din Bucureşti, acesta fiind unul dintre mesajele centrale ale campaniei sale electorale, potrivit și agendaconstrucțiilor.ro. Referitor la reţeaua de tramvaie, Nicusor Dan a precizat că mai sunt de reabilitat 50 km din aceasta. „În Bucureşti avem o infrastructură de tramvai de 150 de kilometri. Din aceştia, circa 100 au fost reabilitaţi şi mai avem 50 de kilometri de reabilitat. (…) Să reabilitezi o linie de tramvai te duce la 6 – 7 milioane de euro per kilometru. Asta e obligaţie, că noi am luat bani europeni pentru tramvaie. Dacă nu facem şinele de tramvai, va trebui să dăm înapoi banii europeni. E semnat contractul cu UE în 2018”, a mai spus Nicușor Dan.
Referitor la reabilitarea reţelei de termoficare din Bucureşti, primarul a spus că există o linie de finanţare din fonduri europene, dar că nu s-a semnat contractul încă, deşi banii erau disponibili din 2016. „Reţeaua principală are 1.000 de kilometri. Pe termen mediu, trebuie să schimbăm toţi cei 1.000 de kilometri. Banii europeni sunt pentru 250 de kilometri şi trebuie să-i cheltuim până în 2023. Deci promisiunea e ca aceşti 250 de kilometri, aleşi de specialişti ca fiind cei mai vulnerabili, să fie terminaţi până în 31 decembrie 2023”, a subliniat Nicușor Dan. (D.C.)

Ultimele Articole