Administrația București este dispusă să plătească pe modernizarea unui peron o sumă egală cu cea la care se vând vile noi în județul Ilfov. Cum explică administrația situația?
Practic, este vorba de un număr de 14 peroane pe traseul liniei 41, București, care urmează a fi modernizate în următoarele luni astfel încât să poată deservi noile tramvaie Astra, mai lungi.
La începutul lunii iunie, Consiliul General al Municipiului București a modificat valorile de execuție stabilind noi valori. Pentru cele 14 peroane s-a stabilit o valoare totală a investiției cu TVA de 8,58 milioane lei, respectiv echivalentul a 122.570 euro pe bucată.
Hotărârea menționată este disponibilă aici.
Situația a fost semnalată de situl buletin.de într-un articol disponibil la adresa menționată.

Ce prevăd lucrările
Conform memoriului tehnic, lungimea peroanelor este între 50,5 și 66 metri, iar lățimea cuprinsă între 2 și 2,5 metri. Peroanele sunt din beton armat, iar acoperirea va fi cu asfalt. Totodată, peroanele vor fi dotate cu gard pentru protecția călătorilor, indicator și bornă de ocolire în alveola de la capătul peronului, indicator de stație, coșuri de gunoi, fundații pentru adăpostirea călătorilor.
Pentru alimentarea cu energie electrică a peroanelor sunt prevăzute următoarele:
- Pozarea în lungul peronului a țevilor de protecție pentru alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici de pe peron;
- Realizarea în peron a căminelor de tragere amplasate astfel încât să se poată realiza corespondența cu rețeaua multitubulară existentă și cu căminul din trotuar pentru asigurarea surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron;
- În dreptul peroanelor se vor utiliza subtraversările existente din carosabil în vederea asigurării surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron şi a instalației de legare la pământ. În cazul în care nu se vor putea utiliza subtraversările existente, se vor realiza altele prin foraj dirijat orizontal.
- Realizarea instalației de legare la pământ prin pozarea în lungul peronului a unui platband din oțel zincat Ia care se vor racorda toate elementele metalice ale peronului (adăpost pentru calatori, indicator stație, gard etc.), ne-a transmis Primăria București.
Lucrările de modernizare a peroanelor vor fi executate de Trustul de Clădiri Metropolitane. Noile garnituri de tramvai produse de Astra Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au o lungime de maximum 27 de metri. Tramvaiele sunt mai lungi decât peroanele nemodernizate.
Prețurile sunt de 2,4 ori mai mari decât cele pentru modernizarea primelor opt peroane, cuprinse în Hotărârea CGMB din octombrie 2018.