spot_img
vineri, august 19, 2022
spot_img

VIDEO Răzvan Cuc declară război FCC și Astaldi, constructorii tronsonului Gurasada-Simeria

Răzvan Cuc declară război FCC, Astaldi și Contratas y Ventas, constructorii care, în asociere, modernizează tronsonul de cale ferată Gurasada-Simeria.

Cuc declară război FCC

Ministrul Transporturilor a declarat vineri, la fața locului, că a primit reclamații de la firmele românești care au subcontractat lucrări că nu și-au primit banii pentru serviciile prestate, informează Ziar de Hunedoara.

Cuc a spus că datoria totală către firmele românești ajunge la 4,8 milioane de lei, în condițiile în care constructorii care sunt în relație contractuală cu Ministerul Transporturilor au primit, până acum, 700 milioane de lei.

„Le-am spus antreprenorilor că nu voi tolera ca firmele românești să ajungă în pragul insolvenței din cauza neplăților facturilor către acestea pentru munca pe care o prestează. Am trecut în revistă toate plățile, de față cu toți subcontractorii români, care au fost făcute de statul român către beneficiar, din 2017, când au început lucrările. Până în acest moment, valoarea plăților făcute către asocierea dintre cele două firme (n.red. FCC – Astaldi – Contratas y Ventas) a fost de 700 de milioane de lei. Facturile pe care ar trebui să le plătească către subcontractori sunt în valoare de aproximativ 4,8 milioane de lei. Deci, un nimic raportat la ce a plătit statul român. Dar, pentru firmele românești sunt sume de care au nevoie să-și poată desfășura activitatea în condiții normale. Le-am dat un termen limită. Le-am spus că dacă până vinerea viitoare nu-și reglează conturile cu firmele românești pentru ce au prestat, voi începe și eu să aplic clauzele contractuale foarte, foarte drastic. Am spus tot timpul că voi urmări trei lucruri care sunt stipulate și în contracte: calitatea lucrărilor, termenul de execuție și, un nou criteriu pe care l-am introdus acum, plata subcontractorilor români”, a declarat Răzvan Cuc astăzi, la Deva.

Amenințări cu rezilierea contractului

El a precizat că dacă firmele românești nu vor fi plătite se va ajunge la rezilierea contractului cu asocierea.

Lotul de cale ferată Simeria – Gurasada, parte a Coridoului IV Pan European, are o lungime de 41 de kilometri și este modernizat de asocierea de firme FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Lucrările de reabilitare au început anul trecut și au ca scop realizarea unei infrastructuri feroviare adecvate pentru trenuri care vor circula cu o viteză de 160 de km/h. Potrivit proiectului, lucrările sunt programate pentru a fi încheiate în anul 2023. Reabilitarea tronsonului feroviar Simeria – Gurasada este parte a proiectului de modernizare a liniei duble de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră, proiect finanțat din fonduri europene cu o valoare totală de 630 milioane de euro.

Cel mai redus ritm al lucrărilor îl au ”actorii” de la Aktor

Nu ar fi rău ca ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, să viziteze în perioada imediat următoare și celelalte subtronsoane de pe Gurasada – Simeria.

Cu acest prilej, oficialul ar putea constata că cel mai redus stadiu fizic al lucrărilor (de numai 11%) este pe Subtronsonul 2c Gurasada – Cap Y Ilteu (22,34 km), unde lucrează Asocierea RailWorks. Asocierea respectivă este formată din Aktor (Grecia), Alstom (Franța) și Arcada Company din Galați. Procentul de 11% este precizat chiar de beneficiarul lucrării, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Ultimele Articole