spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

VIDEO De patru ori mai puțini români au mers cu trenul în Bulgaria în 2018 față de 2014

Numărul românilor care circulă cu trenul în Bulgaria a scăzut de peste patru ori în ultimii ani, deşi între timp s-a inaugurat un nou pod feroviar, Calafat – Vidin.

cu trenul în Bulgaria

Aproximativ 7.600 de călători au mers anul trecut cu trenul între România şi Bulgaria, de peste patru ori mai puţini decât în 2014, potrivit datelor Ministerului Transporturilor. Asta deşi în acel an au fost introduse trenuri şi pe noul pod Calafat – Vidin, notează Economica.net.

O posibilă explicaţie pentru numărul tot mai redus de călători ar fi călătoria prea lungă dintre Bucureşti şi Giurgiu (două ore). Şi asta din cauză că trenurile ocolesc prin Videle, de la prăbuşirea în 2005 a podului de la Grădiştea în urma inundaţiilor. În ce privește conexiunea Calafat – Vidin, nici aceasta nu este o opțiune viabilă, din moment ce între Segarcea și Golenți viteza trenurilor este limitată la 30 km/oră. Așa se face că o călătorie Craiova – Vidin durează mai bine de trei ore, pe o distanță de aproximativ 100 km.

Din 2014 se poate merge cu trenul în Bulgaria pe podul Calafat – Vidin

Primul tren de călători a traversat podul Calafat – Vidin în primăvara lui 2014. Valoarea investiţiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%).

În ceea ce priveşte legăturile feroviare cu Serbia, traficul de călători către această ţară a fost suspendat încă de anii trecuţi, potrivit răspunsului ministrului Transporturilor Răzvan Cuc la o interpelare a deputatului USR Nicolae Daniel Popescu.

Cuc a menţionat că în perioada 7 iunie 2019 – 7 octombrie 2019, trenurile spre Bulgaria au în componenţa lor vagoane care circulă la Halkali (Turcia – conexiune spre Istanbul) şi Salonic (Grecia).

Ultimele Articole