luni, septembrie 2, 2024
spot_img

CRRC lansează primul tren de metrou fabricat din fibră de carbon

Trenul de metrou din fibră de carbon CETROVO 1.0, dezvoltat de CRRC pentru linia 1 de metrou Qingdao, a fost lansat în Qingdao. Prezentat pentru prima dată la InnoTrans 2018, acesta este primul tren de metrou din fibră de carbon din lume destinat exploatării comerciale. Cu 11% mai ușor decât trenurile de metrou tradiționale, acesta oferă avantaje semnificative, cum ar fi greutatea redusă și eficiența energetică mai mare, conducând trenurile de metrou în dezvoltarea ecologică.
Caroseria trenului de metrou, cadrul boghiului și alte structuri portante principale sunt realizate din materiale compozite din fibră de carbon, realizând o nouă îmbunătățire a performanței vehiculului, mai ușor și mai eficient din punct de vedere energetic, cu o rezistență mai mare la mediu, costuri mai mici de operare și întreținere pe întregul ciclu de viață și alte avantaje tehnice.
Realizate din materiale compozite din fibre de carbon, trenurile asigură o reducere semnificativă a greutății. În comparație cu omologii lor tradiționali pe bază de metal, caroseria lor este cu 25% mai ușoară, boghiul cu 50%, totalul cu 11%, iar consumul de energie pentru exploatare este redus cu 7%, susține compania.
Pentru fiecare tren, emisiile de dioxid de carbon pot fi reduse cu aproximativ 130 de tone pe an. Trenurile de metrou tradiționale sunt fabricate în principal din materiale metalice, cum ar fi oțelul și aliajele de aluminiu care, din cauza naturii lor, cauzează blocaje în ceea ce privește greutatea redusă.
Cu toate acestea, fibra de carbon este cunoscută drept „regele noilor materiale”, deoarece este ușoară, puternică, rezistentă la oboseală și coroziune. De fapt, rezistența sa este de peste 5 ori mai mare decât a oțelului, dar greutatea sa este mai mică de 1/4, ceea ce o face ideală pentru ușurarea vehiculelor feroviare.
În domeniul tehnologiei transportului feroviar, ușurarea se referă la minimizarea greutății caroseriei vehiculului și la reducerea consumului de energie pentru funcționare, menținând în același timp performanța. Este o tehnologie-cheie pentru vehiculele feroviare ecologice și cu emisii reduse de carbon.
În prezent, trenul de metrou din fibră de carbon a finalizat testul de tip în fabrică. Conform planului, se preconizează că va începe în curând operarea demonstrativă pentru pasageri în linia 1 de metrou Qingdao.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole