CRRC a inventat trenul care merge pe orice ecartament și în orice condiții meteo

26 octombrie 2020

Producătorul chinez CRRC, prezent in România la două licitații de trenuri electrice și la o alta de trenuri de metrou, a prezentat trenul la care schimbarea boghiurilor e o joacă, circulă între -50 grade Celsius și 50 de grade Celsius și care atinge 400 kilometri la oră, fiind destinat în special circuitelor internaționale. 

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Producătorul chinez, CRRC Changchun Railway Vehicles, a prezentat recent modelul prototip al unei noi locomotive de mare viteză pentru o nouă afacere ambițioasă: călătoriile internaționale ─ cu trenul, informează manufacturingglobal.com 

Trenul care, potrivit producătorilor, se deplasează cu  400 km/ h, poate circula pe orice ecartament de cale. Dacă ar fi lansat, noul tren ar putea revoluționa întregul sistem feroviar internațional.

Potrivit unui raport al Global Construction Review, motorul are boghiuri al căror gabarit se schimbă fără a fi necesar ca trenurile să oprească și să aștepte în timp ce sunt montate boghiuri noi. CRRC Changchun Railway Vehicles este o divizie a CRRC Corporation, deținută de stat, care este cel mai mare producător de material rulant din lume și care primește 5,2 miliarde dolari subvenție de cercetare de la guvernul chinez pentru acest proiect.

CRRC a susținut că noul tren de mare viteză ar putea funcționa la temperaturi cuprinse între -50 și 50 de grade Celsius și poate utiliza mai multe surse de energie diferite pentru a se asigura că îndeplinește cerințele de reglementare respective ale oricărei țări prin care circulă.

Posibilitatea trenului a fost sugerată mai întâi de Jia Limin, profesor la Universitatea Jiaotong din Beijing și șef al programului de inovare feroviară de mare viteză din China în iunie 2016. Jia a declarat atunci ziarului China Daily că trenul își va face debutul internațional pe linia de mare viteză Moscova-Kazan de 770 km din Rusia.

Compania, cu sediul în provincia Jilin, în nord-estul Chinei, produce aproximativ 190 de locomotive electrice pe an, precum și 4.000 de vehicule de transport în masă urban și 600 de vehicule de pasageri. Are o cifră de afaceri de aproximativ 12 miliarde USD și a exportat în 20 de țări.

Subvențiile primite de la statul chinez sunt principalul punct de critică al reprezentanților unor companii occidentale când vine vorba de competiții privind contracte de achiziții publice de material rulant. În mai multe rânduri, reprezentanții europeni au acuzat China de subvenții în afara regulilor pieței sub forma comenzilor de stat, subsidiilor, costurilor artificiale cu forța de muncă.