HZ Infrastuktura, administratorul croat al infrastructurii feroviare, a finalizat modernizarea tronsonului feroviar Zabok – Krapina de 16 km, parte a proiectului de modernizare a căii ferate Zaprešić – Zabok, finanțat de Uniunea Europeană.
La 4 septembrie 2024, HZ Infrastuktura a pus în circulație tronsonul care a fost modernizat prin instalarea de șine și traverse noi, renovarea a 22 de treceri la nivel cu calea ferată și instalarea de noi sisteme de semnalizare. De asemenea, tronsonul a fost electrificat și permite acum trenurilor să circule cu 80 km/h, în loc de 40 km/h, durata călătoriei fiind acum de numai 15-20 de minute.
Valoarea proiectului finanțat de la bugetul de stat al țării a fost de 15 milioane de euro, iar contractul de modernizare și reabilitare a fost semnat în iulie 2023 cu Swietelsky.
În ultimul deceniu, 38 de milioane de euro au fost investite în infrastructura feroviară din județul Krapina-Zagorje, din care 24 de milioane de euro provin din fonduri UE. În următorii ani, HŽ Infrastruktura intenționează să investească încă 25 de milioane de euro în regiunea Krapina-Zagorje.
În plus, 85 de milioane EUR au fost investite în modernizarea și electrificarea liniei ferate Zaprešić – Zabok, care traversează regiunea Zabok-Krapina și parțial zona Zagreb.
Croația a finalizat modernizarea liniei de cale ferată Zaprešić – Zabok de 24 km, parte a liniei pentru traficul regional R201 Zaprešić – Čakovec. La sfârșitul anului 2017, HŽ Infrastruktura a semnat acordul de grant cu Ministerul Transporturilor, Maritim și Infrastructurii (MSTI) și Agenția Centrală pentru Finanțare și Contractare (CFCA) pentru finanțarea proiectului prin Programul Operațional „Competitivitate și Coeziune” 2014 – 2020 (POCC). Valoarea acordului a fost de 102,6 milioane de euro, iar valoarea totală eligibilă a fost de 81,5 milioane de euro, ceea ce reprezintă suma maximă pentru cofinanțarea costurilor eligibile ale proiectului, din care 69,3 milioane de euro, adică 85%, sunt cofinanțate din POCU, iar restul de 12,2 milioane de euro, adică 15%, sunt cofinanțate de la bugetul de stat al Croației.
În iunie 2018, HŽ Infrastruktura și Swietelsky au semnat un contract de lucrări în valoare de 74,4 milioane de euro și, în aceeași lună, a fost semnat un contract de servicii în valoare de 2,1 milioane de euro cu DB Engineering & Consulting.
Lucrările finalizate permit acum trenurilor de călători să circule cu viteze de până la 120 km/h și să integreze mai bine transportul feroviar suburban în zona mai largă a Zagrebului, scurtând timpii de călătorie și crescând în același timp capacitatea de transport. Acest lucru a dus, de asemenea, la eliminarea restricțiilor pentru transportul de marfă. Construcția de parcări pentru autoturisme și instalarea de suporturi pentru biciclete în stațiile de autobuz și în stațiile din apropierea stațiilor de autobuz publice permit o mai bună conectivitate și competitivitate a transportului feroviar, având în vedere faptul că proiectul se extinde prin Zagreb și județele Krapina și Zagorje. Introducerea de unități multiple electrice contribuie, de asemenea, la protecția mediului prin reducerea emisiilor de gaze și protecția împotriva zgomotului.